26
دو شنبه 28 اسفند 1396
شماره 7349
ادب‌وهنر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

همه فیلم‌های ایرانی سودای جشنواره‌های جهانی دارند!

محمد اطبایی، ظرفیت‌های جذب مخاطب غیر ایرانی برای سینمای هنری را شرح داد
سینمای هنری، مستقل یا هر اسمی که روی آن بگذاریم برخلاف بسیاری از قضاوت‌ها و تحلیل‌های یکجانبه و کلی نگر که سینما را فقط فیلم‌های جریان اصلی و بدنه می‌داند ظرفیت‌های بسیاری برای عرضه و جذب مخاطب در سراسر جهان دارد؛ ظرفیت‌هایی که در طول 30سال گذشته فیلم‌های ایرانی برای معرفی خود به جهان تنها بخشی از آنها را مورد بهره‌برداری قرار داده و انبوهی افتخار و توجه را جلب کردند.
ویژه
با دعوت ارکستر ایتالیایی «امیلیا رومانیا»، نوازندگان ارکستر ملی ایران برای حضور در اجرای ویژه این ارکستر راهی ایتالیا می‌شوند.
شورای صدور پروانه ساخت با 4فیلمنامه در جلسه20 اسفند موافقت کرد.
در فاصله ۴۰ روز مانده به برگزاری هفتادویکمین دوره جشنواره کن، بازار گمانه‌زنی درباره حضور فیلم‌ها در بخش اصلی و جنبی این رویداد سینمایی بیش از پیش گرم شده است.
براساس داوری اولیه دومین دوره جایزه داستان تهران، آثار 50نفر از جمله مهدیاگل‌محمدی از همکاران روزنامه همشهری به دور دوم داوری داستان تهران راه یافت.

گالری‌گردی در نوروز

پیشنهادهایی برای تماشای آثار هنری در تعطیلات نوروز 97
تجسمی
روزهای نوروز برای آنها که در تهران می‌مانند یا مسافر تهران می‌شوند، فرصت خوبی است برای گشت و‌گذار در شهر.
نقاشی‌ «چرچیل» حراج شد

نقاشی‌ «چرچیل» حراج شد

نقاشی‌‌ای که «وینستون چرچیل» سیاستمدار سابق انگلیسی از دریاچه‌ای در کانادا کشیده است، چوب حراج می‌خورد. به گزارش ایسنا، وینستون چرچیل را بیشتر به‌عنوان نخست‌وزیر بریتانیا و سیاستمداری که در جنگ جهانی دوم مسیر تاریخ جهان را تغییر داد، می‌شناسند اما او در نقاشی هم دستی بر آتش داشت.
پلنگ سیاه همچنان صدرنشین فروش سینماهاست
پلنگ سیاه همچنان صدرنشین فروش سینماهاست
«پلنگ سیاه» محصول دیزنی-مارول برای پنجمین هفته متوالی در صدر باکس آفیس آمریکا قرار گرفت و با فروش ۲۷ میلیون دلار دیگر با نمایش در ۳۸۳۴ سالن سینما «توم ریدر» محصول برادران وارنر و متروگلدوین مایر را نیز پشت سر گذاشت.
تلویزیون
ثریا قاسمی، گوهر خیراندیش، ‌رؤیا تیموریان، فرهاد آییش، علیرضا خمسه، مریم امیرجلالی، محمدرضا شریفی‌نیا، افسانه بایگان، محمود عزیزی و افسر اسدی ازجمله بازیگران شناخته‌شده‌ای هستند که قرار است همراه با سریال‌های نوروزی به خانه‌های مخاطبان بیایند.