23
چهار شنبه 24 فروردین 1401
شماره 8474
اندیشه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

هنر؛ عین تعهد و مبارزه

اندیشه هنر متعهد
آدمی دارای3 ساحت عقیده و فکر، ایمان و عاطفه و عمل است. زمانی ساحت فکر در بهترین حالت به منصه عمل می‌نشیند که با عنصر عاطفه عجین و ممزوج ‌شود. «انَّ الْحَیاه عَقیدَه وَ جِهادٌ» جمله‌ای که با درنظر گرفتن قیودی، حکیمانه و صحیح است.
اندیشه انقلاب
«شرق‌شناسی»، «خاورشناسی»، «اسلام‌شناسی» و به تعبیری «استشراق» شکل‌های متعدد نوعی مطالعات پیرامون شرق و اسلام است که در غرب پایه‌ریزی شده و تقریبا به‌صورت یک پارادایم، نگاه به موضوع شرق و اسلام را جهت‌دهی می‌کند. این زاویه نگاه مبتنی بر مبانی خاص، قابل تسری به‌خود شرقی‌ها و مسلمانان نیز هست.

شناخت دشمنی مهم‌تر از شناخت دشمن

نگاهی به شیوه‌های دشمنی با ملت ایران براساس سال‌ها تذکرات رهبر معظم انقلاب
شاید هیچ‌کسی بیش از رهبر معظم انقلاب اسلامی ملت ایران را در سال‌های متمادی به دشمن و راهبردهای آن اشاره نداشته است.
انقلاب اسلامی به روایت نسل‌‌ها

انقلاب اسلامی به روایت نسل‌‌ها

متفکران و نظریه‌‌پردازان علوم سیاسی خواهان تبیین پدیده انقلاب در تاریخ بشری هستند. به تعبیر هانتینگتون، انقلاب حرکتی مبنایی با تحول در هنجارهای ساخت اجتماعی و مدیریت سیاسی کشور است.
پوپولیسم چیست؟
پوپولیسم چیست؟
پوپولیسم هر چند تقریباً همیشه تاریخ از چالش‌های مهم جوامع بشری در ساحت سیاست و حکومت بوده است اما در یک دهه گذشته بیش از پیش برجسته شده و پوپولیست‌های بسیاری توانسته‌اند با اقدامات خود فرمان قدرت جهانی را به‌دست گیرند.
PDF اندیشه
کوتاه اندیشه
بررسی سیر تحول اندیشه‌های سیاسی علمای شیعه در ایران معاصر و تغییرات آن نسبت به ادوار گذشته امری مهم است که بررسی دقیق آن و شناسایی فراز‌و‌فرودهایش در آینده این جریان فکری مؤثر خواهد بود.