21
چهار شنبه 24 فروردین 1401
شماره 8474
فرهنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، طی مراسم افتتاحیه، شنبه ۲۷فروردین در شب میلاد امام‌حسن_ع_ آغاز شده و به‌مدت 2هفته تا جمعه نهم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
فیلم جدیدی از دیوید لینچ در جشنواره کن در سال2022 برای نخستین‌بار نمایش داده خواهد شد.
نشریه ورایتی از احتمال انتخاب اصغر فرهادی به‌عنوان رئیس هیأت داوران جشنواره کن در سال 2022خبر داد. به نوشته این نشریه اگرچه هنوز رئیس هیأت داوران این جشنواره برگزیده نشده، اما براساس شنیده‌ها اصغر فرهادی که دوبار با فیلم‌های «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» برنده جایزه اسکار شده، می‌تواند گزینه اصلی باشد.
ناشران چه نظری درباره ‌انتقال نمایشگاه کتاب به شهرآفتاب دارند

راه بلند «آفتاب»

کتاب
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی کشور است که در 2سال گذشته به‌دلیل شیوع کرونا برگزار نشد، اما امسال که به‌نظر می‌رسد کرونا تا حدی فروکش کرده، قرار است سی‌و‌سومین دوره آن از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه به‌صورت فیزیکی در مصلای امام خمینی_ره_ برگزار شود.صحبت از نمایشگاه کتاب همیشه سخن از محل برگزاری آن را به میان می‌آورد. نخستین نمایشگاه کتاب در سال 1366در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار شد و تا سال 1385مکان برگزاری آن تغییر نکرد، اما از سال 1386نمایشگاه کتاب به‌دلیل ایجاد ترافیک شدید در بزرگراه چمران که مسیر دسترسی به نمایشگاه‌های دائمی است، به مصلای تهران منتقل شد.