24
دو شنبه 2 خرداد 1401
شماره 8503
فرهنگ2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اصیل‌ترین ترجمه‌های انگلیسی قرآن‌کریم

گزارش
هر مسلمانی علاقه‌مند به درک معنی و فحوای کلام قرآن‌مجید است و این تنها محدود به مسلمانان عرب‌زبان نمی‌شود. با گسترش اسلام به‌ویژه در سال‌های اخیر در سراسر دنیا، امروزه در کشورهای غربی از هر 5مسلمان، 4مسلمان به زبان عربی که قرآن‌کریم برای نخستین بار به آن زبان بر پیامبرص نازل شده، سخن نمی‌گویند و در نتیجه از درک کلام قرآن‌مجید قاصرند.
ویژه
آخرین اثر پژوهشی فاطمه پورمند با عنوان کتاب «گفتمان هویت فرهنگی در هنر معاصر ایران» از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات روانه بازار نشر شده است.
رمان «در سکوتِ حرف‌هایمان» نوشته سیمونا اسپاراکو، نویسنده ایتالیایی، را نشر آفتابکاران با ترجمه هدا عربشاهی منتشر کرده است.

فلورانس و فراتر از آن

گزارش اختصاصی همشهری از نمایشگاه آثار رافائل در نشنال گالری لندن
گزارش
نشنال گالری لندن از تاریخ ۹آوریل تا ۳۱ ژوئن میزبان مجموعه آثار رافائل نقاش بزرگ و شناخته‌شده ایتالیایی دوره رنسانس است. این نمایشگاه که احتمالا قرار بود 2 سال قبل و گویا به مناسبت پانصدمین سالگرد درگذشت رافائل برگزار شود، به‌دلیل شرایط کرونایی به 2 سال بعد موکول شده است. این نمایشگاه، نخستین نمایشگاه خارج از ایتالیای آثار رافائل است که شامل تمامی جنبه‌های فعالیت هنری او در طول زندگی حرفه‌ای و کاری‌اش می‌شود.
PDF فرهنگ2
کوتاه فرهنگ2
«پسری از خیابان اَروس» نوشته حمیدرضا داداشی توسط دفتر نشر معارف منتشر و راهی بازار نشر شد.