08
دو شنبه 2 خرداد 1401
شماره 8503
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
ناصر حجازی سال ۱۳۲۸ در تهران و در خیابان آریانا _مالک اشتر_ متولد شد.
قدم‌زدن آن هم برای سلامتی گاهی بهانه می‌خواهد. در سال‌های 2019 و 2020میلادی سازمان بهداشت جهانی با راه‌اندازی پویشی موسوم به Global Walk the Talk این بهانه را به‌دست داد و این روز‌ها در دوران نیمه‌پساکرونایی هدف این پویش قدم زدن بیش از یک‌میلیارد نفر در سراسر جهان در تاریخ 22می مصادف با اول خرداد بود.
آزادی
بعد از مدت‌ها چشم‌مان روشن و دل‌مان شاد شد با اثری زیبا و به‌شدت تأثیرگذار. سرود سلام فرمانده؛ کاری قشنگ و دلنشین که به سرعت و طی مدتی کوتاه جای خود را در میان اقشار و طبقات مختلف مردم باز کرد و به زمزمه بسیاری از آنان درآمد.
کرونا - حداقل در کشور ما - در حال کنترل است و خوشبختانه دیگر خبری از شهرهای نارنجی و قرمز نیست. اما همه ما خوب می‌دانیم که این ویروس لعنتی هنوز به‌طور کامل از بین نرفته و اگر روند واکسیناسیون تکمیل و شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نشود، ممکن است بار دیگر گرفتار موج جدید کرونا شویم.

زندگی دوباره درختانی که ایستاده می‌میرند

نگاه
درخت بی‌هیچ چشمداشتی نماد صبوری و بخشندگی‌ بوده و هست. نهال که باشد در برابر تندباد حوادث خم می‌شود، برگ و بر آورد برای سایه‌‌نشین‌هایش حد و مرز و تفاوتی قائل نیست.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
مکه مکرمه: چند ماه پیش خبر‌هایی از روبات‌های نظافتچی در مسجدالحرام منتشر شد که زائران هم از شیوه کارکرد آنها راضی بودند و اکنون به گزارش نشریه عربیه، قرار است روبات‌هایی که با 11زبان به پرسش‌های  زائران پاسخ می‌دهند، به سؤالات دینی آنها، به‌خصوص زنان پاسخ دهند.
بی تعارف و تکلف ، مثل همین متن کوتاهی که می بینید.