22
سه شنبه 10 خرداد 1401
شماره 8509
ایثار و مقاومت
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اهداف دشمن در جنگ شهرها

یادداشت
در طول 8سال دفاع‌مقدس مجاهدت‌ها و ایثارهای بی‌بدیلی در ایران اسلامی رخ داد که تعجب و حیرت جهانیان را به‌دنبال داشت.
ویژه
کنگره ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری با حضور خانواده شهدای عشایر از سراسر کشور در روزهای ۲۹ تا ۳۱ خرداد در شهرکرد برگزار خواهد شد.
در بحبوحه دوران جنگ تحمیلی و با حملات موشکی سنگین دشمن بعثی، روال زندگی عادی مردم در شهرها ادامه داشت.
خبر
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران از تملک، مرمت و بازسازی خانه سرداران شهید به‌عنوان یک پاتوق فرهنگی و خانه موزه در شهر تهران خبر داد.

فدایی امنیت وطن

پای صحبت‌های خانواده شهید محسن غلامی، شهید مدافع امنیت در آستانه بیستمین سالگردش
گزارش
دهم خرداد امسال 20سال از آسمانی‌شدنش می‌گذرد. محسن غلامی، از سربازان گمنام امام‌زمان عج که همیشه در آرزوی شهادت بود، سال‌1381در منطقه نوسود پاوه بر اثر انفجار مین و اصابت ترکش به شهادت رسید.
جنگ تانک با نفر بود!

جنگ تانک با نفر بود!

سال‌ها از روزهای پرآشوب دوران دفاع‌مقدس و حمله ناجوانمردانه عراق به ایران گذشته اما انگار زمان در آن عصر برای مرتضی یزدی‌منش متوقف شده است؛ جانبازی که در نوجوانی اسلحه به‌دست گرفت و برای آزادسازی خرمشهر راهی جبهه شد با این هدف که او هم در دفاع از حریم کشورش سهمی داشته باشد.
روایت عشق
روایت عشق
خاطراتی از روحانی شهید به نام علی زبونی و ذکر قسمت‌هایی از وصیت‌نامه این شهید در کتابی با عنوان «روایت عشق» در دسترس علاقه‌مندان به آشنایی با زندگینامه شهدای معظم قرار گرفته است. در این کتاب به‌منظور پاسداشت مقام شهیدان و روحانیت، گوشه‌هایی از وصیت‌نامه و زندگی شهید زبونی منعکس شده و ابعادی از معنویت و اعتقادات این روحانی و ارتباط او با مسائل سیاسی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی به نگارش درآمده است.