11
سه شنبه 10 خرداد 1401
شماره 8509
دانش‌وفناوری
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
ایرج روحی، مشاور وزیر ارتباطات در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات قول اتصال 95درصدی تمام روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات درصورت تامین اعتبارات را داده است.
دانشمندان متوجه شده‌اند که حتی نیکل و مواد مذاب آهن داخل هسته زمین دچار زنگ‌زدگی می‌شوند! زنگ‌زدگی یک واکنش شیمیایی است که فلز آهن بر اثر تماس با آب یا هوای اکسیژن‌دار سطحش رفته رفته مایل به رنگ قرمز شده و به تدریح آهن قوی، پودر و نابود شود.
روز جهانی بیماری مولتیپل اسکلروزیس که به اختصار ‌ام‌اس خوانده می‌شود، فرصت مناسبی است برای افزایش آگاهی و ارتباط افراد مبتلا به این بیماری با منابع و بهبود سیستم‌های پشتیبانی درمان.

عقبگرد در تمدید کارت‌های بانکی

بانک مرکزی تمدید خودکار کارت بانکی را لغو کرده که به‌گفته معاون وزیر ارتباطات برخلاف دولت الکترونیک باعث افزایش میلیون‌ها مراجعه به بانک‌ها خواهد شد
فناوری
پس از چند سالی که کرونا باعث شده بود مردم از دردسری به نام تمدید حضور کارت‌های بانکی‌شان خلاص شوند بار دیگر بانک مرکزی در یک اقدام ناگهانی اعلام کرده که تمدید خودکار تاریخ انقضای کارت‌های بانکی حداکثر تا پایان ماه جاری ادامه خواهد داشت و از ابتدای تیر ۱۴۰۱ مشتریان باید برای تمدید کارت‌های بانکی خود به‌صورت حضوری به بانک‌ها مراجعه و اقدام کنند.