• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 21 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160256
+
-

پذیرش مجروحیت شیمیایی جانبازان مدافع حرم

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با تسنیم گفت: قطعا مجروحیت افرادی که آثار شیمیایی دارند را می‌پذیریم و تا الان هم جانبازی شیمیایی آنها را پذیرفته‌ایم.
محمود پاکدل، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام این خبر افزود: اقدامات ما درباره مدافعان حرم به‌روز است. در مدافعان حرم ما پرونده‌ معطل احراز جانبازی نداریم.
حتی در 2مرحله برای احراز جانبازی این عزیزان، تیم ما به سوریه هم اعزام شده و کمیسیون در همانجا تشکیل شده است. تنها 44پرونده جدید از جانبازان مدافع حرم به بنیاد شهید آمده که هنوز برای آن رأی صادر نشده است. وی با تکذیب ادعاهایی مبنی بر تأیید‌نشدن بحث شیمیایی مدافعان حرم گفت: پزشکان متخصص ما به اتفاق بچه‌های ستاد به سوریه رفتند و مناطقی که شیمیایی شده بود را از نزدیک دیدند. ما قطعا مجروحیت افرادی که آثار شیمیایی دارند را می‌پذیریم و تا الان هم جانبازی شیمیایی آنها را پذیرفته‌ایم. پاکدل به برنامه بنیاد شهید برای تسریع در روند تعیین و تکلیف احراز جانبازی اشاره کرد و گفت: بعضی از پرونده‌ها مشکلاتی داشته که بعضا در فرایند احراز جانبازی تا یک سال هم کار آن به طول انجامیده است اما ما به دوستانی که در بنیاد استان‌ها هستند، آموزش داده‌ایم تا به جای انتقال پرونده‌ها به کمیسیون مرکزی، همکاران به استان‌ها بروند و ابهامات در همان‌جا برطرف شده و احراز هویت تأیید شود. به امید خدا تا آخر سال روال را کوتاه خواهیم کرد و روند بررسی کمیسیون‌ها را به ۳ ماه خواهیم رساند.

این خبر را به اشتراک بگذارید