3
یکشنبه 28 اردیبهشت 1399
شماره 7944
بازار
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بن‌بست تعیین نرخ واقعی خودرو

نرخ مصوب غیرواقعی گره‌گشای بازار خودرو نیست
گفت‌وگو
نرخ مصوب جدید خودرو در حالی از سوی شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار کشور تعیین و ابلاغ شده که شکاف قیمت مصوب و حاشیه بازار برخی خودروهای پرتیراژ داخلی تا 3برابر افزایش یافته است؛ اما با بازگشت شورای رقابت به عرصه قیمت‌گذاری ورود دستگاه‌های اجرایی و قضایی به بازار خودرو، دست‌اندرکاران تنظیم بازار خودرو سعی می‌کنند با تشدید نظارت بر عرضه و بازار خودرو، نرخ حاشیه بازار خودروهای پرتقاضا را کاهش دهند. با سعید مدنی، مدیرعامل اسبق سایپا گفت‌وگو کرده‌ایم.
ویژه
هرچند با وجود حذف ارز 4200تومانی برای اغلب کالاهای وارداتی، اعلام شده نهاده‌های دامی همچنان با ارز دولتی وارد و تامین خواهد شد اما بازار نهاده‌های دامی همچنان ملتهب است.

دومینوی ارزی در بازار آی‌تی

کالاهای حوزه آی‌تی با تصمیم جدید بانک‌مرکزی از شمول تخصیص ارز نیمایی خارج شدند و این تصمیم به باور کارشناسان، بازار را با افزایش شدید قیمت مواجه خواهد کرد
شیوه‌های مدرن کار و آموزش از راه دور مدت‌هاست که در بسیاری از نقاط دنیا جای خود را باز کرده و بسیاری از فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف با استفاده از فناوری ارتباطات از راه دور انجام می‌شود اما تا نفوذ آن به تک‌تک خانه‌های دنیا، راه درازی در پیش بود. با این حال این راه دراز در ایران به کمک همه‌گیری یک ویروس یک‌شبه طی شد و کرونا فناوری را به پای ثابت زندگی، کار و نظام آموزشی تبدیل کرد.