25
شنبه 29 خرداد 1400
شماره 8247
مترو
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ارزش‌های طرح مترو- دوچرخه

پاسخ به زیرزمین
یکی از بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل پاک که می‌تواند به حفظ محیط‌زیست و رفع آلودگی هوا و ترافیکی کمک کند، دوچرخه است. در همه جای دنیا نیز امکان بُردن دوچرخه به داخل واگن‌ها و فضایی برای پارک‌کردن دوچرخه در ایستگاه‌های مترو، حتی به‌صورت عمودی تعبیه می‌شود.
ویژه
«مسافر محترم! پس از سوارشدن، از درهای قطار فاصله بگیرید... لطفا از دویدن روی پله‌های برقی ایستگاه...»
آقای شهاب کاظمی تصویری از یکی از صفحه‌های نخستین شماره همشهری مترو را برایمان ارسال کرده و نوشته بود: خواندن این صفحه حین حرکت دشوار است.
از استعدادهای مادرزادی و مستعد‌بودن سخن نگویید! می‌توان همه نوع انسان‌های بزرگی را نام برد که چندان مستعد نبودند.
شیوع ویروس کرونا باعث کاهش تعداد مسافران مترو شده و به‌دلیل خلوت شدن ایستگاه‌ها نسبت به قبل سارقان مثل گذشته نمی‌توانند دست به جیب‌بری و سرقت گوشی موبایل مسافران مترو بزنند.
حیف شد. این روزها می‌شد دور هم فوتبال تماشا کنیم. یورو 2020 شروع شده و الان اگر زندگی شبیه دوران پیش از تولد ویروس کووید- 19 بود، می‌شد روی فضاهای عمومی شهر برای تماشای دورهمی فوتبال حساب کرد.

لطفاً با دوچرخه وارد شوید

نکته‌های کاربردی درباره استفاده از دوچرخه در مترو
وقتی «سپیده» تصمیم گرفت به‌جای نشستن پشت میز و سرک کشیدن توی حساب و کتاب و عدد و رقم، زمان کشدار تابستان تهران را رکاب بزند تا به شب برسد، خبری از پناه گرفتن دوچرخه در اتوبوس و مترو نبود. او که بعد از شغل دفتری حالا به طبیعت‌گردی روی آورده، آن ‌روزها باید برای نشستن بر مرکب دوچرخه، مسیرهای سرپایینی را انتخاب می‌کرد و هرجا که مسیرش به بالا می‌افتاد باید قید زمان را می‌زد، سرعتش را کم می‌کرد تا نفسش هماهنگ با رکاب زدن‌هایش شود.
تبهکارانی در پوشش دستفروش

تبهکارانی در پوشش دستفروش

کلاهبرداری اسکیمری یکی از شایع‌ترین جرائمی است که این روزها در مترو اتفاق می‌افتد
«پسر جوان در واگن‌ها می‌چرخید و جوراب می‌فروخت. من هم چند جفت خریدم اما وقتی از مترو خارج شدم فهمیدم حساب بانکی‌ام خالی شده است»؛ این حرف‌های یکی از مسافران مترو است که مدتی قبل هنگام خرید از دستفروشان مترو در دام کلاهبرداران اسکیمری گرفتار و چند میلیون تومان از حسابش برداشت شد.
توقف در ایستگاه اشباح؛ ممنوع
توقف در ایستگاه اشباح؛ ممنوع
روایتی داستانی از متروی آلمان پیش از فروریختن دیوار برلین
سیزدهم آگوست سال 1961میلادی همزمان با بسته شدن مرز آلمان‌شرقی و غربی و ساختن دیوار مشهور برلین، در متروی آلمان هم دیواری نامرئی شکل گرفت.
متروبین
مراسم رونمایی از نخستین شماره همشهری مترو با حضور پیروز حناچی شهردار، مسئولان روزنامه‌همشهری و مترو