05
شنبه 29 خرداد 1400
شماره 8247
اقتصاد 2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
در گفت‌وگوی همشهری با مشاور و نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران و نایب‌رئیس اتاق اصناف تهران اعلام شد

بسته حمایتی دولت از اصناف کامل نیست

اشتغال
تشریح جزئیات بسته حمایتی دولت برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده ناشی از شیوع بیماری کرونا توسط محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری با واکنش تشکل‌های صنفی مواجه شده است.
بازار ماکارونی فعلا آرام است

بازار ماکارونی فعلا آرام است

درحالی‌که بازار پراسترس کشور هرلحظه منتظر شوک‌های جدیدی برای صعودی شدن قیمت‌هاست، این شوک در میانه هفته گذشته به بازار ماکارونی وارد شد و خبر کمبود دروم - گندمی که برای تولید آرد سمولینا استفاده می‌شود - شایعه افزایش قیمت ماکارونی را کلید زد. با این حال لااقل تا آخرین روز هفته گذشته قیمت‌ها تکان نخورد و بازار آرام بود.
کاهش ۱۰درصدی قیمت کله‌پاچه
کاهش ۱۰درصدی قیمت کله‌پاچه
به‌دنبال کاهش قیمت گوشت گوسفندی، قیمت برخی آلایش‌های گوسفندی اقلام مرتبط با کله‌پاچه نیز در میادین تا ۱۰درصد پایین آمد. به گزارش همشهری، طبق نرخنامه جدید میادین میوه و تره‌بار، این هفته، آلایش‌های گوسفندی، کاهش قیمتی ۳ تا ۶هزار تومانی و آلایش‌های گوساله افزایش نرخی تا ۱۰هزار تومان را تجربه کرده است.
بورس
با پایان‌یافتن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری حال این پرسش مطرح است که مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر شاخص بورس از امروز به بعد چیست و چه چیزی می‌تواند منجر به رشد شاخص‌های بورس شود. به‌زعم کارشناسان صرف‌نظر از عواملی چون قیمت ارز، نرخ بهره و سیاست خارجی آنچه بیش از هرچیزی از این پس برای سهامداران اهمیت خواهد داشت، ترکیب تیم اقتصادی دولت و دیدگاهش نسبت به بنیان‌های اقتصاد است.