6o7
پنج شنبه 11 مرداد 1397
شماره 7446
ضمیمه ۶و۷
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فراسوی شایعات

در شماره گذشته پیرامون حوادث پشت پرده ایران در تابستان 1320 مطالبی از نظر خوانندگان گرامی گذشت؛ اینکه اشغال ایران به‌دلیل بی‌توجهی شاه به تذکرات روس و انگلیس بود، اینکه این مسئله بهانه‌ای بود برای اشغال ایران و ارتباطی با کارشناسان آلمانی مقیم ایران نداشت؛ مسئله‌ای است که درباره آن توسط تاریخ نویسان آرای مختلفی انتشاریافته است.
ویژه
صبح که از خانه بیرون می‌آیم تا بروم «پناهگاه»ام، دم در برادرم را می‌بینم که دارد ماشینش را تیمار می‌کند.
روزهای داغ تابستان یکی از بهترین زمان‌ها برای اکران فیلم‌های سینمایی است، به همین دلیل سینماگران هم خوشحال می‌شوند اگر نوبت اکران فیلمشان به این فصل بیفتد. با این حال همه فیلم‌هایی که تابستان روی پرده می‌روند هم پرفروش نمی‌شوند.
ماجرای لغو کنسرت‌های تابستانی در شرایطی که خیلی از مخاطبان موسیقی و هواداران خوانندگان مدت‌ها منتظر آمدن فصل کنسرت‌ها بودند، حرف و حدیث‌‌های فراوانی داشت.
اگرچه کودکان نقاشی می‌کشند که از این فعالیت لذت ببرند و آن را نوعی رفتار بازی‌گونه به‌حساب می‌آورند اما در واقع آنچه را در ناخودآگاه دارند، روی کاغذ ترسیم می‌کنند و اگر علمش را داشته باشیم با بررسی نقاشی‌ها می‌توانیم به انگیزه‌ها و سازگاری هیجانی آنها دست‌ پیدا کنیم.
هر چه داستان و روایت کلیشه‌ای درباره پهلوانان قدیم شنیده بودیم در همان نگاه اول و همنشینی با خلیل طریقت، معروف به «خلیل عقاب» رنگ باخت. داستان پهلوان قصه ما به‌کلی متفاوت است.
روزهای داغ تابستان یکی از بهترین زمان‌ها برای اکران فیلم‌های سینمایی است، به همین دلیل سینماگران هم خوشحال می‌شوند اگر نوبت اکران فیلمشان به این فصل بیفتد. با این حال همه فیلم‌هایی که تابستان روی پرده می‌روند هم پرفروش نمی‌شوند.
خاطره‌بازی با استاد کارهای محیرالعقول ؛ مردی که این روزها تنها تر از همیشه است

من فیل هوا کردم!

شاید اگر قهرمانی با مختصات خلیل عقاب در هر کشور دیگری زندگی می‌کرد کتاب خاطراتش به چاپ چندم رسیده بود و از این راه سود هنگفتی هم عایدش می‌شد .
روزگار سپری شده خوشمزه‌ها

روزگار سپری شده خوشمزه‌ها

اینجا ایران است؛ کشوری که روزگاری هر شهر و استانش با غذای محلی و سنتی خاص خود معرفی می‌شدند و به نوعی هر غذا شناسنامه آن شهر محسوب می‌شد تا نشانگر هویت و اصالت مردم آن شهر باشد.
خواهران ووشوکار به خانه رسیدند
خواهران ووشوکار به خانه رسیدند
سال گذشته «صفر تا سکو» یکی از فیلم‌هایی بود که با استقبال غیرقابل پیش‌بینی بینندگان مواجه شد. صفر تا سکو، ساخته سحر مصیبی که مهتاب کرامتی و طهورا ابوالقاسمی تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشته‌اند
این روزها تا تقی به توقی می‌خورد همه ناراحتی‌شان را سر گرانی دلار خالی می کنند و می‌گویند «با دلار بالای 10 هزار تومان همین می‌شود دیگر».

هشت بهشت در دل کویر

ایرانگردی
هوا که گرم می‌شود اغلب شهرهای کویری از فهرست سفرهای تابستانی خط می‌خورند و مسیرهای شمالی و غربی کشور پرترافیک می‌شوند.

فقط مشمولان بخوانند!

شروع

خانم سیب، آقای انار و کودکی به نام ایران!

یادداشت آقای روزنامه‌نگار
آهسته آمد و نرم سینه‌نواز شد و رفت.
PDF ضمیمه ۶و۷
کوتاه ضمیمه ۶و۷
شایع‌ترین بیماری خاموش روزهای تابستان گرمازدگی است؛آسیبی که شاید خیلی‌ها درگیرش باشند؛ هر روز با سردرد به خانه برمی‌گردند و در طول روز سرگیجه وحالت تهوع کلافه‌شان می‌کند.
ارسال تلگراف در دوران مشروطه نقش مهمی در اطلاع‌رسانی بین آزادیخواهان تهران و تبریز داشت و معلوم نیست اگر این امکان وجود نداشت مشروطه چه سرنوشتی پیدا می‌کرد.
مقرنس از زیباترین عناصر معماری اسلامی است؛عنصری چشم‌نواز که ترکیبی است از رنگ و نور و جای اصلی‌اش هم در محراب است؛ جایی امن برای آسایش روح و قرار گرفتن جسم.