• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 21 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160327
+
-

تقدیر از خانواده شهدای مدافع سلامت در صحن شورا

مراسم گرامیداشت شهدای مدافع سلامت با حضور خانواده شهیدان «علی خسروی»، «علی فراهانی» و شهیده «زهرا بی‌آزار شارمی» و فرمانده ستاد کرونای تهران در صحن شورای شهر تهران برگزار شد و پرویز سروری، نایب‌رئیس پارلمان شهری گفت که مدافعان سلامت با ایثار و گذشت خود سلامت را به جامعه هدیه کردند و نام و یادشان تا ابد جاودانه شد. همچنین گروه اسکیت‌بازان درحالی‌که پرچم ایران را به دوش داشتند و روی لباسشان شعار «سلامت ما، حال خوب ما» نوشته شده بود، وارد صحن شدند و در راستای گرامیداشت هفته سلامت به حاضرین در صحن شورا سبد گل اهدا کردند. به‌گزارش همشهری، شورای شهر تهران دیروز با بررسی 2فوریت طرح «اعطای مهلت زمان پرداخت فرم‌های اعلام عوارض ساختمانی صادره در اسفندماه سال1400» وارد دستور جلسه شد و مهدی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در توضیح طرح با بیان اینکه در فیش‌های صادره برای عوارض ساختمانی نقصی وجود دارد، گفت: «برای پرداخت این فیش‌ها مهلتی ۲ماهه داده می‌شود، اما تبصره‌ای دارد که در پایان سال این مدت کمتر است؛ لذا میان کسانی که اول سال فیش می‌گیرند و کسانی که پایان سال فیش دریافت می‌کنند، تبعیض ایجاد می‌شود. در سنوات گذشته، فیش‌های سال گذشته معتبر بود اما امروز این‌چنین نیست و درنتیجه برخی از شهروندان فرصت پرداخت عوارض را از دست می‌دهند.» او در ادامه پیشنهادهایی هم مطرح کرد: «اینکه زمان پرداخت فیش‌های پرداخت نشده را محدودتر کنیم. برای پرداخت فیش‌ها تاریخ مشخصی تعیین شود و اولویتی برای بلوک دارایی 3، 4، 5 (طبقات ضعیف جامعه هستند) قرار داده شود.»

4393 فیش صادر شده است
حمیدرضا صارمی، معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران در جریان بررسی 2فوریت طرح اعطای مهلت زمان پرداخت فرم‌های اعلام عوارض ساختمانی صادره در اسفندماه سال1400، گفت که 4هزار و۳۹۳مورد فیش صادر شده که 2هزار و۳۹۴مورد در زمینه صدور پروانه بوده که ۳۰درصد آن پرداخته شده است. او تأکید کرد: «هر تصمیمی شورا بگیرد ما تبعیت خواهیم کرد.»

نظر موافقان و مخالفان طرح
ناصر امانی در مخالفت با 2فوریت این طرح گفت: «نباید عرف شهرداری را با یک مصوبه شورا به قانون تبدیل کنیم که باعث کاهش درآمدهای شهرداری شود. لذا بهتر است آن را به یک فوریت تبدیل کنیم.» محمد آخوندی هم به‌عنوان موافق گفت: «براساس بودجه تصویب شده امسال، شهرداری می‌بایست درآمدهایش را داشته باشد اما عددهای درآمدی شهرداری در 45روز گذشته اعداد مناسبی نیست و سرجمع مواردی که برای آنها فیش گرفتند، اعداد بالایی است که همین ارقام می‌تواند حدود 2ماه از درآمدهای شهرداری را پوشش دهد.» حبیب کاشانی هم مخالفت خود را اینگونه مطرح کرد: «درگذشته فرصت مردم 4ماهه بود، اما این فرصت از مردم گرفته شده است و اگر این طرح به یک فوریت تبدیل شود، زمان‌بر است و مشکلات مردم بیشتر می‌شود.» مهدی بابایی هم گفت که این مصوبه فقط برای کمک به مودیان است. مهدی پیرهادی هم پیشنهاد داد: «زمان پرداخت، یک هفته کاری تعیین شود. (21اسفند تا پایان اسفند) همچنین واریزی‌های بالای 10میلیارد ریال، مشمول تقسیط نشود و یکجا و نقدی پرداخت شود.» درنهایت 2فوریت این طرح به تصویب رسید و ادامه بررسی آن به جلسه آتی موکول شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید