24
سه شنبه 25 آذر 1399
شماره 8111
صفحه چهارم قرن
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گرگ و تنها

نثر ایرانی، نشان از پرکاری نویسنده دارد
نثر
ناصر ایرانی، نویسنده نمایشنامه‎‌‎، داستان کودک و نوجوان و داستان کوتاه و رمان بود و ویراستاری جدی که سال‎‌‎ها به تصحیح و تنقیح متن‎‌‎های دیگران مشغول بود.
ویژه
به گفته حسین شهیدی در کتاب «روزنامه نگاری در ایران؛ از رسالت تا حرفه»، در سال 1367، تعداد روزنامه‎‌‎های ایران به 10عنوان می‎‌‎رسیده است.
در سال1367، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی طی مصوبه‌ای «اهداف و سیاست‌ها و ضوابط نشر کتاب» را مشخص کرد که این مصوبه از 2فصل و 7ماده تشکیل شده است.
موسیقی
حسین علیزاده پس از بازگشت از آلمان، با ایده برگزاری کنسرت، گروه‎‌‎های پراکنده‌شده «عارف» و «شیدا» را گردهم آورد و به‎‌‎کار ساخت و پرداخت آلبوم «شورانگیز» مشغول شد؛ در مرتبه‎‌‎ نخست آن را در تابستان 1367و در میانه تمرین‎‌‎های گروهی با صدای شهرام ناظری در استودیو «بل» ضبط کرد.

زیر سایه جنگ

تعطیلی سینماها در بهار 67به‎‌‎علت موشکباران شهرها
سینما
گسترش دامنه جنگ از جبهه به شهرها، از زمستان 66 تا بهار67 امتداد یافت که نتیجه‎‌‎اش تعطیلی سینماها بود.
نماد دومین موج گالری‌داری

نماد دومین موج گالری‌داری

تأسیس گالری گلستان
لیلی گلستان، گالری گلستان را به سال1367 جنب منزل شخصی‎‌‎اش در محله دروس تهران افتتاح می‎‌‎کند.
حمید سمندریان و اجرای نمایشنامه‎ای از فردریک دورنمات
حمید سمندریان و اجرای نمایشنامه‎ای از فردریک دورنمات
بریده جریده‎‎ای از آن سال
آبان و آذر سال1367 که نمایش‎های «سوگ سیاوش»، نوشته صادق هاتفی و کارگردانی سیاوش طهمورث در سالن چهارسو و «خداحافظ»، نوشته محمد چرمشیر و کارگردانی حسین جعفری در سالن قشقایی روی صحنه است، «ازدواج آقای می‎‌‎سی‌سی‌پی»، نوشته فردریک دورنمات، به کارگردانی حمید سمندریان نیز در سالن اصلی مجموعه تئاتر‌شهر اجرا می‎‌‎شود.
PDF صفحه چهارم قرن
کوتاه صفحه چهارم قرن
آگهی
«روی گل می‎‌‎نشستم/ اگر حرمت گل‎‌‎ها را داشتند/ در لاک خود فرومی‎‌‎رفتم/ اگر ناخن‎‌‎های لاک‎‌‎زده/ صورت انقلاب را نمی‎‌‎خراشیدند/ حتی شاید به پارتی می‎‌‎رفتم/ اگر پارتی‌بازی نمی‎‌‎شد!».