04
سه شنبه 25 آذر 1399
شماره 8111
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
انرژی
چند روز پس از گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس و تردید این نهاد وابسته به مجلس نسبت به افزایش صادرات نفت ایران به بیش از 2میلیون بشکه نفت در روز، با برداشته‌شدن تحریم‌ها، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت با رد این ادعا اعلام کرد: اگر تحریم نباشد و منابع محدودی که برای احیای چاه‌های نفت نیاز است تامین شود، صادرات ۲.۳میلیون بشکه نفت در روز قابل تحقق است.

سیگنال دوم خروج از رکود

پس از بانک مرکزی، مرکز پژوهش‌های مجلس هم پیش‌بینی کرد که اقتصاد ایران امسال از رکود خارج خواهد شد
تجارت
به‌دنبال انتشار 2گزارش رئیس‌کل بانک مرکزی و پژوهشکده پولی و بانکی مبنی بر خروج اقتصاد ایران از رکود و آغاز دوباره رشد اقتصاد، مرکز پژوهش‌های مجلس هم در گزارشی مستقل برآورد کرد؛ اقتصاد ایران امسال بعد از 2سال رکود نیم درصد رشد خواهد کرد.

مزد ترس در بازار طلا

​​​​​​​بهای هر اونس طلا در بازار جهانی بعد از کشف واکسن کرونا پرقدرت‌ترین موتور افزایشی خود یعنی نگرانی از ریسک‌های اقتصادی را از دست داد و با وجود نوسان‌های بسیار درمجموع در مسیر کاهش قرار گرفت.
مقاومت سکه در برابر افت
​​​​​​​در روزی که افت بهای انس جهانی با شدت بیشتری ادامه یافت و در نخستین روزکاری هفته کاهش 12دلاری را تجربه کرد، بازار داخلی طلای کشور شاهد نوسان‌های بسیار کم‌دامنه بود.
گزارش
​​​​​​​کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا، کارفرمایان 12رسته شغلی را در فهرست مشمولان امهال حق بیمه در ماه‌های آذر و دی99 قرار داده است.