2
سه شنبه 25 اردیبهشت 1397
شماره 7384
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دلواپسان برجام شاکی خروج آمریکا شده‌اند

گزارش
دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت در اطلاعیه‌ای درباره موضع‌گیری‌های اخیر برجامی در داخل کشور نوشت: عده‌ای در تعارضی آشکار، ‌هم دلواپس حضور آمریکا در برجام بوده‌اند و هم شاکی خروج آمریکا از برجام. به‌نظر می‌رسد این اطلاعیه که یک روز بعد از انتشار بیانیه پرحرف و حدیث خبرگان رهبری درباره برجام منتشر شد، واکنشی به موضع‌گیری آنها باشد.
رئیس‌جمهور، حفظ برجام بدون آمریکا را امکان‌پذیر اما بدون حضور و تأمین منافع ایران، آن را غیرممکن خواند و با تأکید بر نقش مهم اتحادیه اروپایی در این مقطع حساس، اظهارداشت: منافع تهران در برجام باید به‌طور دقیق و صریح، تضمین شود و تا زمانی که منافع ایران تأمین و تضمین باشد، به آن پایبند خواهد بود.

برجام در پیچ بروکسل

ظریف در نامه‌ای به موگرینی ضمن اتمام حجت با اتحادیه اروپا، بی‌تعهدی‌های آمریکا را یادآوری کرد
دیپلماسی
وزیر خارجه در ادامه سفر دوره‌ای برجامی پس از رایزنی با مقامات چین و روسیه عازم مقر اتحادیه اروپا شد. ظریف پیش از سفر به بروکسل و دیدار با همتایان اروپایی خود در نامه‌ای به فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل بدعهدی‌های آمریکا را یادآوری و با اتحادیه اروپا اتمام حجت کرد. این نامه به عنوان سند سازمان ملل ثبت خواهد شد.
تهران
شهردار جدید و اولویت درآمدهای پایدار شهرداری/الگوی تهران؛ الگویی کارساز برای کشور/شهرداری به وظایف ذاتی خود عمل کند/حل مشکلات تهران در گروِ استقرار نظام مالی کارآمد/تفاوت مدیریت شهری اصلاح طلبان و اصولگرایان/اپلیکیشنی برای پیاده روی در تهران
PDF ایران
کوتاه ایران
رئیس قوه قضاییه با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا در خروج از برجام و امضای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران گفت: آمریکا امروز آشکارا برای فروپاشی نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کند. در مقابل آنها باید بصیر و هوشیار باشیم.