10
سه شنبه 25 اردیبهشت 1397
شماره 7384
زیست‌بوم
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تدبیر چینی‌ها برای مقابله با ریزگردها

دریچه
اقدامات مسئولان منطقه خودگردان شین جیانگ در چین برای جلوگیری از توسعه مناطق بیابانی و افزایش سطح محیط‌زیست مناسب جامعه انسانی و بهبود فضای شهری، راهکاری است که می‌تواند مورد توجه مسئولان محیط‌زیست در ایران قرار گیرد
ویژه
روز حافظان میراث فرهنگی در هفته میراث فرهنگی دیروز با حضوررئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار شد. علی‌اصغر مونسان اعلام کرد: تنها راه نجات آثار تاریخی کشور مشارکت مردم در صیانت از داشته‌های تاریخی ایران است.
تنوع زیستی
22‌ماه مه مصادف با اول خرداد‌ماه از سوی سازمان ملل روز جهانی تنوع زیستی تعیین شده و شعار امسال این روز «گرامیداشت 25سال اقدام برای حفظ تنوع زیستی» انتخاب شده است.
هشدار سازمان حفاظت محیط‌زیست

مصرف قارچ‌ها و گیاهان خودرو مرگ‌آور است

محیط زیست
مدیرکل دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیک کشور گفت: استفاده از قارچ‌های سمی به فوت و نارسایی کبدی شماری از شهروندان منجر شده است.
آلودگی
مدیرکل دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اعلام این خبر که 3شناگاه در استان مازندران به‌دلیل آلودگی محرز و شدید تعطیل شدند، گفت: از این ‌پس شهروندان می‌توانند پیش از سفر به شهرهای ساحلی برای اینکه با خیال راحت تنی به آب بزنند، وضعیت کیفی شناگاه‌های کشور را بررسی کنند.