4
سه شنبه 25 اردیبهشت 1397
شماره 7384
جامعه
۲۳۰۲۳۶۱۸
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۰۵
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا از سیر نزولی روند وقوع جعل اسناد رسمی طی ۱۰سال اخیر خبر داد و گفت: ۹۰درصد پرونده‌های کلاهبرداری در سطح کشور به جعل مربوط می‌شود.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در لایحه ارائه شده دولت درباره اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری، استخدام رسمی در دستگاه‌های دولتی حذف شده اما مجلس به‌دنبال اصلاح آن است.
سید‌حسن قاضی‌زاده‌هاشمی در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه تولید کیسه خون خاورمیانه که روز گذشته برگزار شد، گفت: اگرچه اقتصاد هدف نیست، اما مهم‌ترین ابزاری است که بتوانیم به هدف مقدس‌مان که همان استقلال و آزادی است، دست یابیم.
خبر
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور ضمن بیان اینکه دولت اعتقادی به ایجاد محدودیت در فضای مجازی ندارد، گفت: رئیس‌جمهور پای همه وعده‌ها هست و تمام تلاش او این است در چنین شرایطی که به ما و دنیا تحمیل شده وعده‌هایش محقق شود؛ این در حالی است که جریانی که به‌دنبال ناامیدی مردم است حتی تجزیه کشور را نیز مدنظر دارد.

فردوسی رنجور در هیاهوی شهر و دلار

گزارش میدانی همشهری از میدان فردوسی، در روز بزرگداشت این شاعر
گزارش
میدان حکیم ابوالقاسم فردوسی را در مرکز پایتخت با پرچم‌های رنگی زرد و قرمز آذین بسته‌اند و فواره‌های حوض اطرافش را هم روشن کرده و چمن و گل هم فراوان کاشته‌اند تا همه‌‌چیز در روز بزرگداشت حکیم بر وفق مرادش باشد.

اسید را می‌شود سلاح سرد تلقی کرد

یک حقوقدان در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توان اسید را به‌عنوان سلاح سرد درنظر گرفت، گفت: براساس قانون شما با هر وسیله‌ای حتی کیسه پلاستیک یا نایلون هم مرتکب ضرب و جرح شوید، از سلاح سرد استفاده کرده‌اید. احمد نجفی توانا در گفت‌وگو بافارس گفت: اصولا ارتکاب جرم در یک جامعه ناشی از فقدان مجازات یا کم بودن مجازات به‌تنهایی نیست.
از هر ۵ ازدواج ۳ مورد به طلاق می‌انجامد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه بودجه‌های هزینه شده برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی تاکنون اثربخشی مناسب را نداشته است، گفت: متأسفانه بی‌برنامگی برای کنترل آسیب‌ها و عدم‌بررسی علت‌ها موجب شده در این رابطه توفیقی به‌دست نیاوریم.
PDF جامعه
کوتاه جامعه
کمبود و نبود برخی داروها به‌خصوص برای بیماران خاص با نگرانی‌هایی در روزهای اخیر همراه بوده است که سخنگوی وزارت بهداشت کمبود برخی اقلام دارویی به‌دلیل نرخ ارز و خروج آمریکا از برجام را رد کرد و گفت: تعدادی اندک می‌خواهند از شرایط سخت احتمالی، سوءاستفاده کنند، اما قطعا با آنها برخورد قانونی می‌کنیم.