08
شنبه 21 خرداد 1401
شماره 8516
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بازمانده زلزله مرگبار

یادبود
فریدون بازمانده زلزله مرگبار رودبار بود. داستان زندگی‌اش هم دایره شد و سرانجام در همان روستایی که در آن آغاز راه زندگی‌اش آوار شد بر سر خود و خانواده‌اش آرام گرفت. او یک تن از آن هزاران بازمانده‌ای بود که در زلزله 30دقیقه بامداد روز پنجشنبه، 31خردادماه سال1369 جسد بی‌جان عزیزانشان را از زیر آوار‌های زلزله بیرون کشیدند و پس از آنکه 37هزار جسد از زیر آوار زلزله بیرون آمد، کتاب زندگی‌شان تغییر کرد.
ویژه
تا قبل از اینکه شهرها به محاصره خودروها درآیند، دوچرخه نقش پررنگی در تردد افراد و سفرهای درون‌شهری داشت. اما با تولید انبوه خودرو، استفاده از دوچرخه کاهش یافت و خودرو مد حمل‌ونقلی غالب در تمام شهرها شد.
گرما نشسته است روی شانه‌هایمان و هرم نفسش را می‌دمد به‌صورتمان، اما تابستان هنوز از راه نرسیده است. خرداد هر چقدر هم که تبدار باشد، هنوز بهار است.
فرقی ندارد آخر هفته باشد یا روز وسط هفته. تفاوتی نمی‌کند مبدأ و مقصدتان کجا باشد. هر زمانی از هرجا که بیایید و به هرجا که بروید اگر گذرتان به جاده هراز بیفتد، بالاخره در ترافیک چند کیلومتر تونل آخر_شاید هم تونل اول _ گیر می‌کنید.
یادبود...

اول آخر

از همین قاب عاریه، از همین خیره ماندگی به گنبدطلا در مسجد گوهرشاد ، از همین دلتنگی‌ها می‌دانید که درماندگی‌هایم کم نیست و امیدواری‌هایم به شفاعت شما بسیار
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
بعد از «علم بهتر است یا ثروت» یکی از مشهورترین کلیشه‌های عرصه آموزش و پرورش دهه‌شصتی‌ها، هفتادی‌ها و الی آخر ماجرای پرسش از این بوده و هست که «می‌خواهی چه کاره شوی» و محدود بودن پاسخ دانش‌آموزها به «دکتر و مهندس و خلبان». نتیجه هم بسیار ساده بوده و هست.
اسلو: «معرفی می‌کنم پسر بزرگم کاناپه و دختر کوچیکم نیم‌ست 4نفره.» این نوع معرفی فرزندان تصور اولیه‌ای بود که برخی مردم اروپا و آمریکا از بانک نامگذاری فرزندان شرکت مبلمان ایکیا داشتند که البته درست از آب درنیامد.