07
شنبه 21 خرداد 1401
شماره 8516
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

افزایش 16.9درصدی صادرات ماهانه چین

کیوسک
روزنامه دولتی گلوبال‌تایمز چاپ پکن نوشته که پس از پایان یافتن قرنطینه سراسری در شانگهای، اقتصاد چین بار دیگر روی ریل افتاده و صادرات این کشور در ماه می، 308میلیارد دلار بوده است.
ویژه
ما علیه روابط با اسرائیل هستیم.
اعتصاب هزاران نفر از کامیون‌داران در کره‌جنوبی در اعتراض به افزایش قیمت سوخت و پایین بودن حداقل دستمزد وارد پنجمین روز خود شده است.
جهان‌نما
بحران مواد غذایی در جهان روزبه‌روز تشدید می‌شود و در این میان وضعیت کشورهای آفریقایی از دیگران وخیم‌تر است.

کودتای نافرجام ترامپ

کمیته مجلس نمایندگان آمریکا پس از یک سال تحقیق درباره حمله به ساختمان کنگره، دونالد ترامپ را به تلاش برای کودتا متهم کرد
گزارش
با گذشت 18 ماه از حادثه حمله هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا، دیروز جلسه استماع کنگره، ترامپ را رهبر و هماهنگ‌کننده و مقصر اصلی وقوع توطئه‌ای روشمند اعلام کرد که با هدف مخدوش کردن فرایند انتقال صلح‌آمیز قدرت و دموکراسی در آمریکا انجام گرفته است.
ورود اردوغان به کارزار انتخاباتی 2023

ورود اردوغان به کارزار انتخاباتی 2023

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از آمادگی خود برای ورود به رقابت‌های انتخاباتی سال 2023 خبر داد. او نزدیک به 20 سال است که در ترکیه قدرت را در اختیار دارد.
5 عضو غیردائم جدید شورای امنیت انتخاب شدند
5 عضو غیردائم جدید شورای امنیت انتخاب شدند
5 کشور موزامبیک، اکوادور، سوئیس، جمهوری مالت و ژاپن به عنوان 5 عضو غیردائم جدید شورای امنیت انتخاب شدند و از ابتدای ژانویه سال آینده میلادی دی 1401 کرسی‌های خود را تحویل خواهند گرفت.