05
شنبه 21 خرداد 1401
شماره 8516
اجتماعی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
موج جدیدی از مخالفت‌ها با افزایش ظرفیت رشته دندانپزشکی در کشور به راه‌افتاده است. منتقدان می‌‌گویند با افزایش ظرفیت پذیرش در این رشته، نه خدمات دندانپزشکی باکیفیت‌تر می‌شود و نه تعرفه‌ها پایین می‌رود. تنها نتیجه آن، تحمیل هزینه‌های بیشتر برای تربیت دندانپزشک است.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در دادنامه شماره۲۹۷۶ مورخ ۱۶بهمن‌ماه سال۱۴۰۰ رأی به ابطال عبارت «وضعیت شغلی آنان در سامانه سجایا بیکار ثبت شده باشد» از بند ۴ بخش چهارم امتیازات و سهمیه‌های قانونی قسمت «ب» سهمیه‌های ایثارگران در دفترچه راهنمای ثبت‌نام پنجمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی صادر کرد.
تب کریمه کنگو چیست و چرا به این عنوان شناخته می‌شود؟ مهرداد حقیقی، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری، می‌گوید: تب کریمه کنگو نخستین‌بار در سال ۱۹۴۴ در منطقه کریمه اوکراین و سپس در سال ۱۹۵۶ در منطقه کنگو مشاهده شد و وقتی متوجه شدند که هر دو بیماری، یک منشا دارند و به‌وسیله کنه منتقل می‌شود، نام تب کریمه کنگو را برای آن درنظر گرفتند.

تور خارجی برای شکار دانش‌آموزان ایرانی

فعالیت مؤسسات خصوصی و فرهنگی خارجی با وعده بورسیه تحصیلی و برگزاری آزمون‌های علمی به کاهش سن مهاجرت تحصیلی در ایران منجر شده است
گزارش
مهاجرت‌های تحصیلی با کاهش سن حالا به دبیرستانی‌ها رسیده است. البته تا پیش از این هم بعضی از مؤسسات اعزام دانشجو، دانش‌آموزان مسلط به زبان‌های خارجی را برای ادامه تحصیل به کالج‌ یا مدارس اروپایی با هزینه‌های هنگفت ترغیب می‌کردند، اما این اقدامات با وعده اعطای بورسیه تحصیلی شکل جدی‌تری به‌خود گرفته است.

نقل‌قول‌خبر/ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ

هیچ موردی مبنی بر سرقت سنگ قبر به پلیس گزارش نشده است.
کرونا تمام نشده است
یک روز بدون فوتی ناشی از کرونا در کشور ثبت شد و براساس اعلام وزارت بهداشت، در 24ساعت منتهی به ظهر دیروز نیز هیچ موردی از مرگ‌ومیر بیماران کرونایی را در کشور نداشتیم.
PDF اجتماعی
کوتاه اجتماعی
7500 میلیارد تومان بودجه در سفرهای دولت به استان‌های مختلف تخصیص اعتبار داده شده تا کمبودهای سخت‌افزاری در حوزه آموزش و پرورش جبران شود.