24
یکشنبه 30 آبان 1400
شماره 8367
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نظامی‌گنجوی و تغییر تدریجی تاریخ

جمهوری آذربایجان سال 2021را به مناسبت 880امین سالگرد تولد این شاعر، سال نظامی‌گنجوی نامیده است.
ویژه
بعضی از رفتارهای شهروندی در حوزه شهری، اولش یک اتفاق است؛ یعنی طوری است که وقتی می‌بینی طرف ماشینش را وسط پیاده‌رو پارک کرده، یک‌دفعه جامی‌خوری و بعد با خودت کنار می‌آیی و می‌گذری.
در محل ما، یک کوچه فرعی پیچ‌در‌پیچ هست که شبیه کوچه‌های روستاست. خانه‌هایی که در این بافت قرار دارند ترکیب ناهمگونی دارند.
شب خوابیدیم، صبح بیدار شدیم دیدیم نصف نوار نقاله لایتناهی اینستاگرام پر شده از تصویر جاری شدن سیل مردم در زاینده‌رود و نصف دیگرش را هم عکس حیوانات گوگولی‌مگولی موافقان نگهداری حیوانات و دست و پای گزیده شده مخالفان نگهداری حیوانات خانگی در بر گرفته است.
دیالوگ
دیک: یادم میاد وقتی پسربچه کوچیکی به سن تو بودم من و مادربزرگم می‌تونستیم کل حرفامونو با هم بزنیم بدون اینکه دهنمون‌رو باز کنیم.
روز به‌روز از وسعت جنگل‌ها و ارتفاع کوه‌ها کاسته می‌شود و اسکلت‌های آهنی و ساختمان‌های سنگی جایشان را در دل طبیعت باز می‌کنند؛ نمونه این ساخت و سازها در شمال کشور تا دلتان بخواهد فراوان است
گراند هتل، تنهای تنها در آغوش پیچک‌هایی با برگ‌های زرد، سبز و سرخ ایستاده بود.‌ خنکای نسیمِ پاییز تن‌لرزه انداخته بود به قامت نی‌های خیزران.

اول آخر

دور دنیا با کتاب
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
عزیزی یک روز پرسید: می‌خوای از سر شروع کنی؟ دیدم نه، واقعا نه. از سر شروع کنم که چه شود؟
مسئولان وزارت راه و شهرسازی می‌گویند 1.3میلیون واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است‌.
بدون عنوان / اثر : سیران جفرلی از آذربایجان