24
یکشنبه 23 آبان 1400
شماره 8361
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
کوپر: تو یه دانشمندی برند.
راننده‌ قطاری در ژاپن به‌دلیل یک دقیقه تأخیر 56 ین جریمه شد. اگرچه سر وقت بودن و تأخیر نداشتن قطار‌های ژاپن شهرتی جهانی دارد، اما این رویداد اخیر زوایای دیگری هم داشت.
آلمان‌ها به خیلی ‌چیزها مشهورند. دقت ابزار، خودروسازی، فوتبال و البته از منظر تاریخی به نسل‌کشی؛ اما یکی دیگر از شهرت‌های مغفول‌مانده آنها به صفر نزدیک کردن پدیده زباله‌گردی است.
جهان رو به بهبود
اگر بخواهیم مقایسه کنیم، این روزها تعداد سفرهای داخلی نسبت به آن زمانی که در پیک پنجم کرونا بودیم- یعنی یکی ،دوماه پیش- کمتر شده و دلیلش هم احتمالا تمام‌شدن تابستان و فصل تعطیلات است.
از احوالات کرونایی آنقدر نوشته‌ایم که شاید برای خیلی‌ها این کلمات تکراری، ملال آور باشد، اما ظاهرا هنوز هم گروهی از ایرانیان نمی‌خواهند به سازوکار زندگی در ایام سخت تن بدهند.

اول آخر

برف بر سر گربه ایران... عکس: همشهری، ارومیه/حامد عسگرپور

چشم ‌منجوقی

زردی گرفته‌ام گویا. از دیدن نوک انگشتان زنِ چادرسیاه‌پوش که گربه زردی را بر تراس خانه روبه‌رویی نوازش می‌کند، زردی گرفته‌ام گویا.
زوده بابا
عصر یک روز پاییزی، خدا بیامرز پدرم بعد از چرت عصرگاهی نشسته بود و من بعد از کلی مزه مزه کردن حرف هایم و آسمان‌ریسمان بافتن! بالاخره گفتم...
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
500 درصد مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در طول 8سال گذشته در بازار مسکن با رشد ۹۸۰درصدی قیمت‌ها مواجه شدیم که حدود ۵۰۰ درصد آن فقط مربوط به 5/2سال گذشته است.