• پنج شنبه 3 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 15 ذی القعده 1445
  • 2024 May 23
یکشنبه 23 آبان 1400
کد مطلب : 145474
+
-

مراعات لرستانی

از احوالات کرونایی آنقدر نوشته‌ایم که شاید برای خیلی‌ها این کلمات تکراری، ملال آور باشد، اما ظاهرا هنوز هم گروهی از ایرانیان نمی‌خواهند به سازوکار زندگی در ایام سخت تن بدهند. مصداق این ادعا را باید در آمارهای جدید ستاد کرونا و فعالان وزارت بهداشت جست‌وجو کرد که می‌گویند: شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی چندان خوب نیست و میانگین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور تا تاریخ ۱۹ آبان یعنی همین آخر هفته گذشته ۴۷.۰۲درصد بوده است. آماری که قطعا برای پیشگیری از شیوع مجدد کرونا در پهنه کشور، مناسب نیست و نگرانی‌ها را بابت پیک جدید خروش کووید-۱۹ بیشتر می‌کند.
در تقسیم بندی استان‌ها و ایرانیانی که خود را ملزم به رعایت پروتکل‌ها می‌دانند هم اطلاعات جالبی منتشر شده است. میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور، ۵۱.۸۸درصد و در این شاخص هم بیشترین میزان رعایت مربوط به استان لرستان با ۸۳.۳۴درصد است. کرمانی‌ها اما کمترین میزان رعایت با ۴۲.۵۸درصد در قعر جدول ایرانیانی هستند که بهداشت کرونایی را رعایت می‌کنند.
نکته آخر اینکه فرایند هوشمند رفع محدودیت‌ها که در وزارت بهداشت و ستاد کرونا در حال تکوین است، یک بند خاص برای همه مشاغل و رسته‌های شغلی دارد و آن هم اینکه همه شاغلان برای ادامه کارشان یا باید تزریق واکسن انجام داده باشند و یا با انجام PCR آزمایشگاهی، آن هم برای دوبار در هفته، در محل کار خود حاضر شوند. انصافا رفتن به مراکز واکسیناسیون و تزریق دوز واکسن راحت‌تر از این ماجراها نیست؟

این خبر را به اشتراک بگذارید