24
شنبه 22 آبان 1400
شماره 8360
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
با اجرای برنامه‌های جدید پشتیبانی پوشش خطوط ارتباطی تلفن در انگلیس، هزاران کیوسک تلفن قرمز‌ رنگی که یکی از نماد‌های این کشور بودند جمع‌آوری می‌شوند و فقط شمار اندکی از آنها باقی می‌ماند.
اگر بگوییم «تهران»، تصویری که از این شهر در ذهن آنهایی که در پایتخت زندگی کرده یا به این شهر سفر کرده‌اند شکل می‌گیرد، به‌جز ساختمان‌ها و برج‌های بلند، خیابان‌های شلوغ است و سر و صدایی که گویا هیچ‌وقت خاموش نمی‌شود.
هر زمان که چراغ یک کتابفروشی خاموش می‌شود، گویی یک امید، یک روزنه، یک دریچه برای دانایی و روشنایی خاموش می‌شود و امیدی به تاریکی می‌گراید.
معروف است که هرکاری را آدمی با لذت انجام دهد، 5 دقیقه به عمر او اضافه می‌شود. انگاری خوردن یک برگر زغالی با 33 چوق کلسترول، نوشیدن یک قوطی کوکا با 51درصد کله قند و کشیدن یک پاکت مگنا قرمز با نیکوتین و قطران 10درصد، به ازای هر گاز و جرعه و پک، جای کم کردن، مقادیری به وقت اضافه زندگی اضافه می‌کند.
جلوی سینما آزادی قیامت بود. جمعیت مشتاق از ساعت‌ها قبل آمده بودند «سارا»ی مهرجویی را ببینند. آدم‌های داخل صف می‌گفتند خدا فردا را به‌خیر کند که «ردپای گرگ» را نشان می‌دهند و کیمیایی‌بازان پاشنه در سینما را از جا درخواهند آورد.
اجلاس گلاسگو، با حضور نمایندگانی از 200کشور جهان قرار بود پای سیاستمدار‌ها را به بحث‌های تغییرات اقلیمی باز کند. البته پای جو بایدن، نماینده آمریکا زیادی باز شد
در یک سایت نوشته شده بود روز جهانی مهربانی برای نخستین بار در سال۱۹۹۵ و در شهر دنور ایالت کلرادو برگزار شد اما از آن پس از سال۲۰۱۴ این روز بهانه‌ای شد تا در سرتاسر جهان با مهربانی و تقدیم هدایا به یکدیگر، مردم این روز را تبریک گفته و جشن بگیرند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
روز گذشته اعلام شد که ۲۱ قلاده یوزپلنگ در زیستگاه پارک ملی توران و منطقه شکارممنوع چاه شیرین استان سمنان شناسایی شده‌اند.