24
سه شنبه 12 اسفند 1399
شماره 8172
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دغدغه/ رؤیای سال دو صفر

در سال‌هایی که موقع نوشتن، 2صفر سمت راست دارند، اتفاق خاصی می‌افتد؟ حدود سال‌های 70- 80میلادی خیلی رایج بود که مجله‌های علمی درباره سال 2000پیشگویی می‌کردند.
ویژه
راه رفتن خوب است! همیشه خوب بوده است. همیشه به درد می‌خورد؛ وقتی که فقیری و کرایه تاکسی گران تمام می‌شود، وقتی که ثروتمندی و چربی‌های بدنت با راه رفتن آب می‌شود.
گفت: «نمی‌توانم ببخشم‌اش. طوری که اون گند زد توی رابطه... اصلاً قابل بخشیدن نیست.
«دنیا هنوز خوشگلی‌هاش رو داره». شاید هزاربار این جمله را شنیده باشیم همشهری. شاید برای من و تو تکراری شده باشد؛ شاید حوصله‌اش را نداشته باشیم دیگر.
هر که رنجی برد گنجش شد پدید
دانشگاه «تورنتو» اعلام کرد که در راستای پشتیبانی از دانشجویان در دوران پاندمی «کووید-۱۹»، به آنها کمک مالی پرداخت می‌کند. این در حالی است که از‌ماه مارس سال گذشته تا به حال حدود 9میلیون دلار کمک‌هزینه اضطراری به بیش از 6هزار و 800دانشجوی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه اعطا شده است.
دو دهه پیش که سوزنی با قدمت 30هزار سال در یکی از سایت‌های باستان‌شناسی شمال اروپا پیدا شد، دانشمندان حدس‌هایی درباره پیشینه هنر دوخت و دوز زدند، اما چندی نگذشت که باستان‌شناس‌ها با بررسی پوشش انسان‌های نئاندرتال به این نتیجه رسیدند که انسان 200هزار سال پیش هم برای مصون ماندن از سرما تن‌پوشی از پوست حیوانات و برگ‌های گیاهان داشته‌ است.

اول آخر

طرح زمستانه بهانه‌است، کرونا بهانه‌است، کتاب‌خوان اگر باشی از ضیافت کلمه و کتاب استقبال می‌کنی./ عکس: منا عادل
نمایش نفت‌سوزها در کارمانیا*

نمایش نفت‌سوزها در کارمانیا*

چراغ‌ها شعله می‌کشند در قلب هر خانه. چراغ‌هایی که زمانی نه چندان دور با نفت پر می‌شدند و گرما و روشنایی می‌بخشیدند.

سه‌شنبه بازار/ بازار غمگین است

بازار زنی غمگین است، حتی اگرعید نزدیک باشد و رخوت از تنش رخت بسته باشد.‌ بهار آغازی دوباره است،
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفته جریمه قاچاق چوب 10برابر شده است.
فروختن هدیه یکی از نباید‌های اخلاقی است اما از آنجا که هر قانونی استثنایی دارد، فروش هدایای میهمان‌های برنامه تلویزیونی دورهمی به نفع هلال‌احمر استثنایی بر این قانون بود که با استقبال برخی کاربر‌های فضای مجازی هم روبه‌رو شد.