• سه شنبه 12 اسفند 1399
  • الثُّلاثَاء 18 رجب 1442
  • 2021 Mar 02

دایره بزرگ شیوع

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید0 19: کرونای انگلیسی در 10تا 15استان کشور شناسایی شده است
دایره پیک چهارم ویروس کرونا در حال کامل شدن است و تمام نشانه‌ها در کنار هم قرار گرفته تا کشور وارد فاز جدیدی از بیماری شود؛ هر چند که متخصصان و اپیدمیولوژیست‌ها تأکید می‌کنند که برای اعلام ورود رسمی به پیک چهارم، هنوز زود است، اما ابتلای بالای 8هزار مورد جدید در روز و 3رقمی‌ شدن مرگ‌های کرونا، مهر تأییدی بر آغاز مرحله جدیدی از اپیدمی است.
بازخوانی تجربه بحران ملی سیل

درس‌های سیل ۹۸ برای بهار ۱۴۰۰

نوروز ۹۸ با سیلاب گسترده در استان گلستان و مازندران آغاز شد. بارندگی‌ مداوم ۴۸ساعته و با حجم بالا، بخش‌های زیادی از استان گلستان را با سیل مواجه کرد.

چشم‌پوشی آگاهانه

چشم‌پوشی یا غفلت آگاهانه willful blindness وضعیتی است که دچارشدن به آن باعث می‌شود نسبت به خطرات کور شویم.
یک زوج از نیم قرن کوهنوردی‌شان در کوه‌های تهران به همشهری می‌گویند

کرونا، مانع کوهنوردی ما نشد

گفت و گو با نوازنده‌ای که 25سال است شادی را به کوهستان برده
رفته‌رفته از سرمای هوا کاسته شده و طبیعت دوباره جان می‌گیرد و طبیعتا کوهنوردی هم رونق پیدا می‌کند؛ اگرچه در روزهای سرد زمستان و آن هم در روزگار کرونا، کوه‌ها پناهگاهی بودند برای فرار از تنهایی و در خانه ماندن.

سرطانی به جان صندوق‌ها و نیروی متخصص

تصور اینکه با بازنشستگی زودهنگام عده‌ای، زمینه برای استخدام و آغاز فعالیت عده‌ای دیگر فراهم می‌شود و از این‌ طریق نوگرایی و جوان‌گرایی در بازار کار ایجاد خواهد شد، فکری شتاب‌زده و گاه با نتیجه‌گیری‌های غلطی همراه بوده است.

رقابت سخت نفتی ایران با همسایگان زیر فشار تحریم

پاسخ منتقدان دولت به‌ویژه در عرصه نفت و گاز را جهادگران صنعت نفت کشور در عمل می‌دهند. یک روایت کمتر گفته شده از آنچه بر صنعت نفت ایران در اوج تحریم‌ها بیان شده، روایتی است که روز گذشته با بهره‌برداری از یکی از میدان‌های مشترک نفتی با کشور همسایه نمایان شد.
شهردار تهران در دیدار با معماران و شهرسازان:

باید مانع بازگشت شهرفروشی شویم

«مجموعه مدیریت شهری باید در مدار اصلی خود قرار گیرد و رویه‌ها طوری تعریف شود که مانع از بازگشت به وضعیت شهرفروشی سابق باشد.»