07
سه شنبه 12 اسفند 1399
شماره 8172
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تردید مجمع در مخالفت با FATF

مجمع
در روزهای اخیر رایزنی‌ها میان دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون پیوستن ایران به کنوانسیون‌های پالرمو و CFT وارد مراحل حساس‌تری شده و به‌نظر می‌رسد این مجمع در آستانه یک تصمیم سخت قرار دارد؛ تصمیمی که حدود 2سالی می‌شود پرونده آن روی‌میز مجمع است و مراحل مختلفی را هم پشت‌سر گذاشته؛ از خارج شدن از دستور و به‌نوعی رد آن تا بازگشت دوباره به مجمع با دستور رهبر معظم انقلاب.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اعتماد عمومی بزرگ‌ ترین سرمایه دستگاه قضایی است که نباید مخدوش شود، تأکید کرد: هر کس به دستگاه عدلیه پناه آورد باید احساس کند که حقوق او ستانده می‌شود و وای به روزی که کسی احساس کند دستگاه قضایی حق او را نمی‌دهد.
سفر اخیر رئیس قوه قضاییه به کشور عراق دستاوردها و بازتاب‌های گسترده‌ای داشت که باید موشکافانه مورد بررسی قرار گیرد، اما این سفر یک ویژگی مهم داشت که چندان به آن پرداخته نشد؛ دیپلماسی قضایی.
از هر کشوری باید صدای واحدی بیرون برود؛ درون کشور ممکن است جناح و جریان‌های مختلف وجود داشته باشند اما دنیا نمی‌تواند براساس یک جامعه پیش‌بینی نشده پرتنوع با کشوری رابطه برقرار کند و باید برایند همه مسائل داخلی در قالب یک صدا از نظام رسمی منعکس شود.
نگاهی به مرزبندی و بررسی چند و چون فعالیت سه قوه در عرصه سیاست خارجی

بایدها و شایدهای یک صدایی در دیپلماسی

پرونده
فعالیت‌های دیپلماتیک ایران در روزهای اخیر اوج گرفته و گویا دیپلماسی قرار است گره‌های زیادی از مشکلات کشور بگشاید.