20
دو شنبه 3 آذر 1399
شماره 8092
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
ناشران متقاضی حضور در نمایشگاه مجازی کتاب تهران باید برای کنترل اطلاعات کتاب‌های خود به سامانه مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران مراجعه و نسبت به اعلام وصول کتاب‌ها اقدام کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو از کارشناسان مسائل کودک و نوجوان دیروز یکشنبه در سن ۶۷سالگی در قم دارفانی را وداع گفت.
موتور گازی خاطرات بسیاری از افراد را در دهه‌های ۶۰ تا ۷۰ به هم گره زده است. برزو سپاسی، پژوهشگر تاریخ اتومبیل و حمل‌ونقل در صفحه اینستاگرامش به تاریخچه ساخت این موتور پرداخته و نوشته است: «تصاویری که مشاهده می‌کنید یک موتور گازی پژو آر اس مدل ۱۳۶۰ بسیار تمیز است.
طرح روز
استکهلم: طی 15سال اخیر مقامات سوئد تصور می‌کردند فرکانس‌ها و حباب‌هایی که در سطح و عمق اقیانوس مشاهده می‌کنند ناشی از فعالیت زیردریایی‌های سری کشورهای دیگر است اما دانشمندان سرانجام ثابت کردند این حباب‌ها و فرکانس‌ها ناشی از گاز متصاعد شده از بدن شاه‌ماهی‌هاست.
مینه‌سوتا: شخص ناشناسی که تندیس بسیار واقعی‌ای از یکی از شخصیت‌های فیلم‌های ترسناک را برای ترساندن غواص‌ها به کف رودخانه مینه‌سوتای آمریکا انداخته بود کاملا به هدفش رسید.

عکس روز

پاییز بارانی در بوستان ملت
اپیدمی میان ماهیگیرها

اپیدمی میان ماهیگیرها

داکار: وزیر بهداشت سنگال می‌گوید که دست‌کم ۳۰۰ ماهیگیر این کشور پس از بازگشت از سفرهای دریایی به یک بیماری مرموز پوستی مبتلا شده‌اند.
آدمخوار آلمانی دستگیر شد
آدمخوار آلمانی دستگیر شد
برلین: به‌دنبال کشف استخوان‌های بدن یک انسان در پارکی در برلین، مردی که در خانه‌اش خون انسان کشف شده بود دستگیر شد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
وضعیت گسترش این بیماری ویروسی، جدا از بحث پزشکی و تحلیل‌های متعدد پیرامون آن، در ربط با موقعیت انسان و شهر نیز تغییرات زیادی ایجاد کرده است.
رمز و راز موفقیت داستان‌نویسان حرفه‌ای و رمان‌نویسانی که مطرح شده‌اند چیست؟
«برابری و جانبداری» نوشته تامس نیگل را جواد حیدری به فارسی برگردانده و به‌تازگی از سوی نشرنو منتشر شده است.