20
چهار شنبه 16 مهر 1399
شماره 8057
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
این حرف شاید خنده‌دار باشد اما صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان فوتبال آسیا شاید بهانه خوبی باشد تا هواداری در فوتبال، به مسیر درست خودش برگردد و هواداران دوباره از آن لذت ببرند. آرزوی شکست پرسپولیس در تک‌تک بازی‌های آسیایی‌اش از سوی هواداران استقلال منطقی است، روح رقابت ورزشی همین است.
وقتی فهمیدم توی کتابخانه سخنرانی می‌کند، چند مجله را‌ که نگه داشته بودم برداشتم و خودم را به مراسم رساندم. اواخر برنامه وقتی سؤال و جواب‌ها تمام شد، نخستین شماره مجله‌«کیهان علمی» را روی میزش گذاشتم تا برایم امضا کند.
نگاه امروز
راه نجات، ماسک و فاصله اجتماعی
میشیگان: در آمریکا برای ردیابی قاچاقچی‌های تخم لاک‌پشت از تخم‌های مصنوعی مجهز به ردیاب استفاده می‌شود.
فونتانا: زن 67ساله‌ای در آمریکا که مدت‌ها در رشته رزمی جوجیتسو به فعالیت مشغول بود دزدی را که قصد داشت از دوست 86ساله او سرقت کند، مورد ضرب و شتم قرار داد.

عکس روز

عکس روز
گرامیداشت روز تهران عکس:‌‌ ایرنا، داود قهردار
رستوران نصرت بسته شد

رستوران نصرت بسته شد

بوستون: رستورانی در بوستون که آشپز مشهور اینترنتی «عشق نمک» یا نصرت مالک آن است، چند روز پس از افتتاح به دستور هیأت صدور جواز شهر بسته شد.
کنترل در و پنجره‌ها توسط پهپاد
کنترل در و پنجره‌ها توسط پهپاد
نیویورک: پهپادی که برای مراقبت از خانه برنامه‌ریزی شده جای نگهبان‌های شب و نگهبان‌های خانه‌ها را می‌گیرد.

خسی همرنگ جماعت...

یادداشت
بعضی‌ها عادت دارند همرنگ جماعت نشوند. خوششان نمی‌آید از این کار. یک ضرب‌المثلی شنیده‌اند که می‌گوید «خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو»و بعد همه زندگی و باورهای‌شان را بر مدار آن چیدمان می‌کنند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
بسیاری از کتابخوان‌ها یا بهتر بگوییم کتاب‌بازها دلبستگی نابی به چاپ نخست کتاب‌ها دارند.
حال خسرو آواز ایران خوب نیست. این را همه می‌دانند. یک ملت به نیت سلامت استاد، دعاگو شده‌اند و منتظر شنیدن خبرهای خوب از بیمارستان جم هستند. نکته آزار‌دهنده انتشار شایعات تلخ با طعم مرگ است.
نمایشنامه «سفر خروج» نوشته عبدالرحمان شرقاوی را غلامرضا امامی به فارسی برگردانده و از سوی انتشارات امیرکبیر به چاپ سوم رسیده است.