02
چهار شنبه 16 مهر 1399
شماره 8057
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گفت‌وگوی روحانی با الهام علی‌اف درباره قره‌باغ

خبر
​​​​​​​رئیس‌جمهور با بیان اینکه تحولات اخیر منطقه ناشی از درگیری 2کشور همسایه آذربایجان و ارمنستان را با حساسیت و نگرانی دنبال می‌کنیم، گفت: مسئله صلح در منطقه بسیار مهم است و البته تمامیت ارضی همسایگان نیز برای ما دارای اهمیت بالایی است.
ویژه
نماینده چین در سازمان ملل در بیانیه‌ای از طرف ۲۶ کشور ازجمله ایران به مجمع عمومی سازمان ملل، از تأثیر اقدامات قهری و یکجانبه مانند اعمال تحریم‌ها بر کنترل بیماری همه‌گیر کرونا انتقاد کرد و خوستار لغو تحریم‌ها شد.
قضایی
​​​​​​​دومین جلسه رسیدگی به اتهامات محمد امامی و ۳۳ متهم دیگر پرونده صندوق بازنشستگی و بانک سرمایه، دیروز به ریاست قاضی اسدالله مسعودی‌‌مقام به‌صورت علنی برگزار شد.

چرا نمایندگان کرونا می‌گیرند؟

با وجود اینکه هر هفته یکشنبه‌ها از نمایندگان مجلس تست کرونا گرفته می‌شود، تا امروز37 نماینده به کرونا مبتلا شده‌اند
مجلس
​​​​​​​ انتخابات مجلس یازدهم که با کشف نخستین موارد ابتلا به کرونا در کشور توأمان شد، کسی شاید فکر نمی‌کرد این ویروس در بین نمایندگان هم قربانیانی بگیرد و بعدها حتی به چالش‌هایی هم در روابط دولت و مجلس دامن بزند.

مناقشه مشاوران رؤسای قوا

لغو جلسه سران قوا به‌دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تقابل مجازی مشاوران قالیباف و روحانی را رقم زد
​​​​​​​حلقه مشاوران و تیم اطلاع‌رسانی روسای جمهور و مجلس، مجادلات نیابتی از طرف حسن روحانی و محمدباقر قالیباف را کلید زده‌اند.
در حاشیه سیاست
محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران، در گفت‌وگو با رادیو تهران درباره کاندیداشدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: آدم عاقل در این اوضاع کاندیدای ریاست‌جمهوری نمی‌شود.
PDF ایران
کوتاه ایران
​​​​​​​پرویز اسماعیلی در دیدار «میلان باندیچ» شهردار زاگرب با اشاره به علاقه‌مندی و نیز وجود اشتراکات فرهنگی بسیار بین دو ملت، گفت: «دیپلماسی شهری» و همکاری نزدیک شهرداری ها می‌تواند نقش بسیار مهمی در تقویت روابط دو ملت و دو کشور ایفا کند.