20
سه شنبه 21 مرداد 1399
شماره 8010
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جایگاه اصناف و تشکل‌ها در توسعه پایدار

یادداشت
شکل‌گیری گروه‌های مختلف مردم با اهداف مشترک، یکی از ارکان توسعه پایدار در حوزه اجتماعی به‌حساب می‌آید.
ویژه
انفجار بندر بیروت بیشتر برای مردم نقاط دیگر جهان شوک‌آور بود، ولی ما فرو ریختن پلاسکو را دیده‌ایم.
بررسی‌های اخیر نشان می‌دهند که در برخی بیماران کووید-۱۹ کروناویروس باعث می‌شود دستگاه ایمنی واکنش نابه‌جای بیش از حد شدیدی را از خود نشان دهد که به بدن آسیب می‌زند.
​​​​​​​«سندباد بحری» و «اولیس و غول یک چشم» 2عنوان از سری هفتم و هشتم «کتاب‌های طلایی» نشر نو هستند که به تازگی منتشر شده‌اند.
طرح روز
​​​​​​​نیومکزیکو: یک مجرم ۷۷ساله که نزدیک نیم قرن پیش از زندانی در کلرادوی آمریکا گریخته بود در شهر اسپانیولای ایالت نیومکزیکوی این کشور دستگیر شد.
​​​​​​​آریزونا: والدین یک نوجوان 14ساله که بی‌اجازه پدر خانواده خودروی او را برداشته بود تصمیم گرفتند او و وسایلش را از خانه بیرون بیندازند.

عکس روز

عکس روز
پیش‌بینی قیمت واکسن کرونا

پیش‌بینی قیمت واکسن کرونا

​​​​​​​لس‌آنجلس: روزنامه‌ فایننشال‌تایمز طی مطلبی میانگین قیمت جهانی واکسن کرونا را پیش‌بینی کرده است.
هتل‌های لوکس پذیرای بی‌خانمان‌ها
هتل‌های لوکس پذیرای بی‌خانمان‌ها
​​​​​​​منهتن: در شرایط شیوع کرونا حدود ۱۳۹هتل تجاری، ازجمله شماری از هتل‌های لوکس منهتن، برای اسکان موقت بی‌خانمان‌ها داوطلب شدند.
مهارت
​​​​​​​با توجه به اینکه کودکان هم به طور کامل از ابتلا به کرونا در امان نیستند بهتر است برای مراقبت‌ از آنها برخی نکات را مد نظر داشته باشیم.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​انتشارات بلومسبری، صاحب امتیاز کتاب‌های هری‌پاتر توانست رقبای انگلیسی خود را کنار بزند و امتیاز چاپ کتاب جدید دالایی­‌لاما، رهبر بوداییان تبت را کسب کند.
​​​​​​​گروه تحقیقی در دانشگاه ایلینوی روشی نوین برای کنترل شیوع همه‌گیری کووید ۱۹ ارائه کرده‌اند؛ یک نسخه پروتئین سطحیپذیرنده مهندسی شده که به ویروس متصل می‌شود از ورود عفونت به بدن جلوگیری می‌کند.
​​​​​​​پژوهشگران متوجه شدند که یک دیواره بزرگ از ابرهای اسیدی که بیش از 4 هزار مایل کشیده شده و با سرعتی مشابه یک هواپیمای جت در حال حرکت است، به‌مدت ۳۵ سال در اتمسفر ونوس پنهان شده است.