• سه شنبه 21 مرداد 1399
  • الثُّلاثَاء 21 ذی الحجه 1441
  • 2020 Aug 11

گشایش اقتصادی در مرز تصمیم

رئیس‌جمهور: دولت با همکاری قوای دیگر، به‌دنبال گشایش در اقتصاد و معیشت مردم است
سرانجام نشست شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد و حسن روحانی، رئیس‌جمهور، سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از بسته پیشنهادی ستاد اقتصادی دولت برای مقابله با تحریم نفتی و نحوه مدیریت نقدینگی استقبال کردند اما تصمیم‌گیری نهایی درباره متن بسته پیشنهاد شده و شیوه اجرای آن به نشست دیگری موکول شد.

قطار مترو در ایستگاه تولید داخلی

تهران 1500واگن مترو200 رام قطار نیاز دارد ولی تحریم‌ها مانع واردات واگن می‌شود، تولید مشترک واگن با کشور‌های دیگر هم به همین دلیل و به‌دلیل مشکلات اقتصادی ناممکن شده است.

ثبات یا هیجان‌زدگی ارزی

بازار ارز ایران این روزها ثبات نسبی را تجربه می‌کند و البته این ثبات ایجادشده درصورت هیجان‌زدگی در تحلیل روند بازار ارز یا تصمیم‌گیری و موضع‌گیری درباره آینده بازار می‌تواند شکننده و کوتاه‌مدت باشد، چراکه هرگونه خطای تحلیلی و تصمیم‌گیری می‌تواند شوک ارزی را دوباره تقویت و زمینه لازم برای مین‌گذاری در بازار ارز را مساعد سازد.

لبنان؛ صفحه شیشه‌ای‌فروریخت

«لبنان روی صفحه شیشه‌ای» تعبیری که «رابرت فیسک» روزنامه‌نگار امور خاورمیانه ایندیپندنت یک دهه پیش مطرح کرد.

مخاطرات توسعه نامتوازن شهرها

حادثه انفجار مهیب اخیر در بیروت، ناشی از بی‌توجهی مقامات و مدیران این شهر نسبت به دپوی مقادیر زیاد نیترات آمونیوم، این نگرانی را در میان مردم و مسئولین بسیاری از شهرها ایجاد کرده است که مبادا مشابه این مخاطرات شهرهای آنها را نیز تهدید می‌کند و آیا آنها برای رفع این خطرات کاری کرده‌اند؟ همه می‌دانیم در شهر ما تهران نیز مخاطراتی وجود دارد که هرازگاهی آتش یکی از این مخاطرات شعله‌ور شده و دامن ما را می‌گیرد.

طالبان از موضع پیروز جنگ مذاکره‌می‌کند

«صلح» واژه‌ای است که بعد از 40سال جنگ در افغانستان، این روزها بیش از هر واژه دیگری شنیده می‌شود.

سند ملی رسانه، بدون حمایت دولت تدوین می‌شود

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران اعلام کرده است که «سند ملی رسانه» را تدوین می‌کند. این سند با هدف شناسایی و تبیین «چالش‌های حال حاضر و آینده روزنامه‌نگاری و رسانه در ایران» و ارائه راهکارهایی عملیاتی برای برون‌رفت از این شرایط آماده‌سازی می‌شود.

پیام تسلیت رهبرمعظم انقلاب درپی درگذشت حجت‌الاسلام موسویان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام سیدعباس موسویان از متخصصان فقه اقتصادی را تسلیت گفتند.

احتمال تعویق کنکورسراسری