24
سه شنبه 21 مرداد 1399
شماره 8010
صفحه چهارم قرن
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نفر چهارم

صحبت من او را خسته می‌کرد. یک گربه سیاه آمده بود لب‌حوض و با پنجه‌اش آب را تکان می‌داد.
«چمدان» مجتبی بزرگ علوی حاوی «چشم‌هایش» بود که هنوز بعد از 7دهه در آمارهای فروش کتاب رتبه دارد.
ویژه
بعد از موفقیت چشمگیر «دختر لر»، گروه سازنده فیلم خیلی سریع مشغول تدارک تولید فیلم بعدی شدند. این بار سفارش دهنده‌ای هم وجود داشت و وزارت معارف سرمایه تولید فیلم را عهده‌دار شد.
شاید از سر بخت بود که نام این مجسمه‌ساز فرانسوی به نوعی با تاریخ ایران پیوند می‌خورد. آگوست مایار در سال 18641243 به دنیا می‌آید و برای تحصیل مجسمه‌سازی به مدرسه عالی هنرهای زیبا یا همان بوزار می‌رود.

غرب زدگی

ریاست غلامحسین مین‌باشیان بر هنرستان موسیقی
پس از سر باززدن کلنل وزیری از اجرای ارکستر «مدرسه موسیقی» در مهمانی رضاشاه، او از تمام مقام‌های پیشین خود عزل و خانه‌نشین شد.
نوش و شرنگ

نوش و شرنگ

درگذشت نسیم شمال و تولد آژانس خبری پارس
سنگ بنای خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، که به انگلیسی Islamic Republic News Agency نامیده می‌شود و با سرواژه IRNA شهرت دارد، در سال 1313 گذاشته شده است.
در جوار عشق و اندیشه
در جوار عشق و اندیشه
عباسعلی پاسبان رضوی کتابفروشی باستان را در مشهد افتتاح کرد
دقیق معلوم نیست چه کتابی شاگرد کتابفروشی «زوار» را، که همیشه سیگار اشنو گوشه لب داشت، شیفته کتاب کرد اما خودش گفته بود از نخستین روز آشنایی‌اش با کتاب احساس کرده که این دوست نویافته در سینه خود شعله‌های جاویدانی از فروغ اندیشه انسان‌های بزرگ دارد.
PDF صفحه چهارم قرن
کوتاه صفحه چهارم قرن
اگر شعر مشروطه را شعری سیاسی‌0 ‌ اجتماعی بدانیم که زبان ساده‌ای دارد و آکنده از واژه‌های روزمره و مظاهر زندگی جدید است و می‌کوشد شعری برای عموم مردم باشد و بخواهیم از میان شاعران دوره مشروطه یک نفر را به‌عنوان نماینده انتخاب کنیم، نسیم شمال بر صدر می‌نشیند.
آگهی‎های تبلیغاتی نخستین و دومین اجرای اپرت در سالن شیر‌خورشید سرخ تبریز. ساخت این سالن از  1306با دستورسپهبد امیراحمدی آغاز شد و معماران ایرانی و روسی در ساخت آن از سالن تئاترمشهور سن‌پترزبورگ الهام گرفته بودند.