24
شنبه 14 مهر 1397
شماره 7496
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تک صدایی آثار نویسندگان ایرانی

یادداشت
وقتی درباره کاهش میزان مطالعه در جامعه خودمان حرف می‌زنیم، در واقع به عوامل و دلایل فراوانی اشاره کرده‌ایم.
ویژه
دوستی می‌گفت چه خوب می‌شد در مدارس ما، همانطور که کلاس‌های فوق‌برنامه می‌گذارند، هفته‌ای ‌یک‌بار برای دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند، جلسه شعرخوانی تشکیل می‌شد تا با بهره‌مندی از دبیران ادبیات طبعشان شکوفا شود. گفتم فکر خوبی است، اما باید در نظر داشت که این روزها در بسیاری از فرهنگسراها و مراکز فرهنگی چنین جلسات و انجمن‌هایی برپا می‌شود.
ویتولد گمبروویچ 1904-1969 از بزرگ‌ترین نویسندگان قرن بیستم است که بر نویسنده‌های زیادی ازجمله میلان کوندرا تأثیر گذاشته است.
روزی ابوالعباس سیاری به دکان بقالی رفت تا خرما بخرد.
امید مردم به پایین آمدن قیمت کالاها، با پایین آمدن قیمت ارز
پس از صد‌ها تماس مردمی با پلیس آمریکا درباره پرنده‌هایی که خود را به شیشه‌ پنجره‌ها می‌کوبیدند، کارشناسان دلیل روی دادن این پدیده را کشف کردند.
یک دختر ۸ساله در سوئد هنگام شنا در دریاچه، شمشیری مربوط به دوران پیش از وایکینگ‌ها را کشف کرد.

عکس روز

معضل زباله‌های پلاستیکی در گرجستان، مسئولان این کشور را به تکاپو انداخت.
بسیج مردمی و شمارش سنجاب

بسیج مردمی و شمارش سنجاب

داوطلب‌های مردمی برای سرشماری سنجاب‌های سنترال‌پارک نیویورک نام‌نویسی کردند.
جوراب‌های رنگی مصر باستان
جوراب‌های رنگی مصر باستان
دانشمندان موزه تاریخ لندن پس از بررسی جوراب‌های بچگانه دوران مصر باستان متوجه شدند این جوراب‌ها دست‌کم با نخ‌هایی با 3رنگ قرمز، آبی و زرد بافته می‌شدند.
عدس یکی از منابع بسیار عالی اسیدفولیک، پتاسیم، روی، ویتامین B و پروتئین است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
آلفرد لرد تنیسون مشهور به ملک‌الشعرای بریتانیا در کمبریج با آرتور هنری هالم 1833–1811 که او نیز شاعر بود، ملاقات کرد و با او رابطه عاطفی عمیقی پیدا کرد.
کمیته نروژی نوبل از میان ۳۳۱کاندیدا، نادیا مراد، دختر ایزدی رها شده از دست داعش و دکتر دنیس موکویگی، از جمهوری کنگو را به‌عنوان برندگان جایزه صلح نوبل سال‌جاری میلادی انتخاب کرد.
رسانه‌های گروهی بولیوی، از قول یک دانشمند جانورشناس دوران‌های دیرین زمین‌شناسی گزارش دادند که بزرگ‌ترین مجموعه از آثار پاهای مجموعه‌ای از دایناسورها را در نزدیکی شهرک «سوکریه» بولیوی پیدا کرده‌اند.