14
شنبه 14 اسفند 1400
شماره 8453
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
طرح جدید حفاظت از جنگل‌های شمال از 16روز دیگر اجرا می‌شود. این طرح که «طرح توسعه پایدار جنگل‌های شمال کشور» نام دارد، قرار است جایگزین طرح تنفس جنگل‌های هیرکانی باشد که اجرای آن امسال به تأخیر افتاده بود و با حل مشکلات بودجه‌ای و کارشناسی اجرایی می‌شود.
سگ‌های ولگرد به‌عنوان گونه جانوری مهاجم برای زیستگاه‌های طبیعی محسوب و موجب رقابت با گونه‌های بومی، انتقال بیماری و تخریب اکوسیستم می‌شوند.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان با بیان اینکه خرید، فروش و حمل حیواناتی مانند مار، سمندر و لاک‌پشت جرم است، اعلام کرد: در روزهای پایانی سال برخی افراد سودجو اقدام به خرید و فروش این حیوانات در کنار ماهی‌های قرمز در اماکن عمومی می‌کنند که طبق قانون شکار و صید، جرم است و پیگرد قانونی دارد.

فرمان گردشگری در آشوراده

رئیس‌جمهوری در بازدید از آشوراده دستور تسریع در اجرای طرح گردشگری این جزیره را صادر کرد
گزارش
رئیس‌جمهوری با سفر به جزیره آشوراده فرمان تسریع در اجرای پروژه گردشگری در 38هکتار از این ذخیره‌گاه زیست‌‌کره را صادر کرد.

چهارشنبه‌سوری؛ تغییر رفتار و مرگ پرندگان شهری

از زمانی‌که بازار پررونق ترقه‌های چینی به ایران باز شد، هرسال جشن باستانی چهارشنبه‌سوری از هویت اصلی خویش بیشتر فاصله گرفت. آیین‌ها و جشن‌های باستانی ایرانیان همواره توأم با احترام به طبیعت بود و با هدف حفظ محیط‌زیست برگزار می‌شد.
عدد خبر/ 350 هزار
ظرفیت اقامتی در مشهد برای شرایط عادی، خاص و بحرانی در نوروز1401 پیش‌بینی شده است و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون هماهنگی و امور زائران استانداری خراسان رضوی در جلسه ستاد خدمات سفر گفته است: اگر همراهی تمام بخش‌ها نبود چنین ظرفیتی برای اسکان و اقامت زائران در مشهد فراهم نمی‌شد.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی باید به مطالبه عمومی تبدیل شود و مجموعه‌های جهادی به میدان بیایند.