05
شنبه 14 اسفند 1400
شماره 8453
اجتماعی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سود جهانی ۶/۴ میلیارد دلاری از فروش «رمدیسیویر»

نگاه
بیش از 2سال از شروع پاندمی کووید‌۱۹ می‌‌گذرد. مرگ حدود ۶میلیون نفردر دنیا تأیید شده، هر چند که تعداد مرگ‌های مشکوک ناشی از این بیماری بسیار بیشتر از این عدد است. اپیدمی کرونا در کنار تهدید‌ سلامت، اقتصاد و معیشت مردم، کل جوامع را تحت‌تأثیر قرار داده و دولت‌ها را مجبور به صرف بودجه‌های کلان برای مقابله با این اپیدمی کرده است.
ویژه
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری کنکور الکترونیکی تا سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: از این زمان دیگر هیچ کاغذی بین داوطلب و سازمان سنجش تبادل نمی‌شود یعنی برای هر داوطلب یک مانیتور و یک صفحه هوشمند طراحی می‌شود که آزمون خود را برگزار کند.
رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با انتقاد از درست اجرا نشدن قوانین وضع شده برای کاهش مصرف دخانیات، موضوع افزایش قاچاق سیگار به‌دنبال افزایش مالیات را بهانه‌ای غیرواقعی و دستاویزی برای از دست ندادن بازار مصرف‌کنندگان دانست.

ذخایر خون 5 استان به کمتر از 3روز رسید

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور به همشهری می‌گوید استان‌های تهران، خوزستان، خراسان رضوی، مازندران و سیستان و بلوچستان به‌دلیل شرایط خاص و وجود بیشترین بیماران تالاسمی، با بحران منابع خونی مواجهند
گزارش
ذخایر خونی کشور در وضعیت بحران است. براساس اعلام سخنگوی سازمان انتقال خون، منابع خونی کشور در 5 استان به زیر 3روز رسیده، درحالی‌که براساس استاندارد، این میزان باید 7روز باشد.

روند نزولی مرگ در 6 استان

پس از 2هفته، تعداد فوتی‌های کرونا ‌ به زیر 200نفر رسید، اما هنوز در بسیاری از شهرها، آمار مرگ‌ها بالاست
روند بستری‌های کرونا در مراکز درمانی کشور نزولی شده است؛ جز تهران، همدان و کهگیلویه‌ و بویراحمد، سایر استان‌های کشور در هفته اول اسفند آمار بستری کمتری نسبت به بهمن‌ماه داشتند.
عدد خبر/ 1000
1000 تا 1500نفر از فرزندان اعضای هیأت علمی هرسال سهمیه استفاده کرده‌اند.
PDF اجتماعی
کوتاه اجتماعی
نگرانی‌ها درمورد افزایش شیوع پوسیدگی دندانی بالاست، زیرا به‌عنوان مهم‌ترین فاکتور، رژیم غذایی که در بخش زیادی از جمعیت ایران رایج شده، رژیم غذایی پوسیدگی‌زایی است که مهم‌ترین مورد آن مواد قندی است.