• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 30 فروردین 1399
کد مطلب : 98473
+
-

سیلاب راه 25 روستای کرمان را بست

کرمان
سیلاب راه 25 روستای کرمان را بست

 بارش شدید باران در بامداد روز جمعه و آب شدن برف ارتفاعات بخش شهداد و گلباف شهرستان کرمان، موجب جاری شدن سیلاب و در نتیجه مسدود شدن راه ۲۵ روستا و قطع آب و برق آنها شد.
به گزارش گروه ایرانشهر، مدیر کل مدیریت بحران کرمان با بیان این‌که سیلاب همچنین به باغ‌ها، نخیلات و زیرساخت‌های شهر اندوهجرد خسارت وارد کرده است، می‌گوید: مسیر سیرچ به شهداد و شهداد به اندوهجرد مسدود شده بود که توسط نیروهای راهداری باز شد. امدادرسانی از ساعات اولیه وقوع سیل آغاز شده است و تاکنون خسارت جانی نداشته‌ایم.
مجید سعیدی با بیان این‌که سیل خسارت زیادی را به راه‌های این منطقه، واحدهای مسکونی و حوزه کشاورزی وارد کرده است، افزود: نیروهای جمعیت هلال احمر استان در منطقه حضور دارند و در حال امدادرسانی و تخلیه آب منازل هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان هم از امدادرسانی به ۸۷ نفر در مناطق سیل‌زده در شهرهای راین، گلباف، شهداد و ماهان کرمان خبر می‌دهد و می‌گوید: ۴۵ نیروی امدادی در قالب ۱۱ تیم در مناطق حادثه‌دیده حضور یافتند و بسته‌های غذایی، پتو، موکت، نان، کنسرو و چادر بین ۱۰ روستا و مرکز شهر در بین خانوارهای آسیب‌دیده از سیل توزیع شد. رضا فلاح بیشترین آسیب را مربوط به شهداد کرمان اعلام می‌کند.
پیش از این و در روزهای پایانی هفته گذشته نیز، طبق اعلام رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، سمنان، فارس، قم، قزوین، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان و یزد با مشکلات ناشی از حوادث جوی مواجه شده بودند.همچنین خراسان جنوبی و رضوی شاهد بروز سیلاب بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید