• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 30 فروردین 1399
کد مطلب : 98447
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/lY2BV
+
-

چند ترفند ساده و ارزان برای نورپردازی محیط خانه

اغلب دیده می‌شود که افراد از روشنایی خانه خود راضی نیستند و فضای خانه برایشان دلگیر و تاریک است. این حس دلگیری در برخی ایام هفته که بیشتر در خانه هستیم شدیدتر است. برای اینکه چنین حال و هوایی نداشته باشید و از بودن در خانه کنار عزیزان‌تان بیشتر خوشحال شوید، چند ترفند ساده و ارزان به شما پیشنهاد می‌کنیم که با اجرای آنها می‌توانید فضای تازه‌ای در خانه خود داشته باشید.

نورهای نقطه‌ای؛ حلال مشکلات 
گاهی در فضاهایی با ابعاد مختلف، برای استفاده از لوازم نورپردازی مثل لوستر با محدودیت مواجه می‌شویم. مثلا برای دکوراسیون فضای ناهارخوری، یک لوسترسقفی باعث کوچک به‌نظر رسیدن فضا می‌شود. در این موارد به‌جای لوستر از منابع نورهای نقطه‌ای، برای بهتر دیده‌شدن وسایل و لوازم خود استفاده کنید. سعی کنید از لامپ‌های کم مصرف کوچکی که در بازار وجود دارد استفاده کنید.

دیوارهای پرنور
برای دیوارهایی که به آنها تابلو یا اثرهنری آویخته‌اید، از چراغ‌های هالوژن با نور ملایم درقسمت طاق سقف بهره بگیرید. نورهای تأکیدی سقف کاذب نیز گرمای خوبی به فضای داخلی منتقل می‌کنند. برای تأثیر نورپردازی درفضاهای داخلی از لوسترهایی با کلاهک بزرگ، بالای میزناهارخوری‌ کوچک استفاده کنید تا با ایجاد روشنایی بیشتر، ظاهری متفاوت و زیبا به فضا بدهد.

چراغ‌های دکوراتیو دیواری
لامپ‌های دیواری ابزاری بسیار شیک برای دکوراسیون خانه هستند. چنین لامپ‌هایی فضای خانه را درخشان و پر زرق و برق نشان می‌دهند. کارایی آن دقیقاً مانند لامپ رومیزی است اما، با این تفاوت که روی دیوار قرار می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های مثبت این چراغ‌های دکوری این است که هیچ فضایی را روی میز یا زمین اشغال نمی‌کنند.

روشنایی محوطه
برای طراحی محوطه منزل از نورپردازی روی دیوار و ارتفاع بیشتر استفاده کنید. به راحتی می‌توانید عناصری مثل حوض یا درخت‌های خاصی را که در محوطه وجود دارد با استفاده از نورپردازی درست، جذاب‌تر کنید. برای قسمت‌های ورودی، مسیرها، نرده‌ها و اطراف سکوها از چراغ‌های پایه‌دار استفاده کنید و همچنین برای جلوه دادن عناصری مثل درختچه‌ها و گل‌ها از چراغ‌هایی با نور رو به بالا بهره بگیرید.

این خبر را به اشتراک بگذارید