• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 28 فروردین 1399
کد مطلب : 98359
+
-

کلاهبرداری‌های مرد شیاد در خانه‌ 2در

مرد شیاد برای کلاهبرداری از طعمه‌هایش شگرد عجیبی داشت. او ابتدا خانه‌ای را که 2در مجزا داشت به‌صورت ساعتی کرایه می‌کرد و بعد در سایت دیوار به شکار طعمه‌هایش می‌پرداخت.
به گزارش همشهری، راز این مرد با شکایت 2نفر از مالباختگان فاش شد. شاکیان با حضور در اداره آگاهی اصفهان گفتند: برای فروش یک یخچال، کولر گازی و ۲تخته فرش ابریشمی به ارزش 85میلیون تومان در سایت دیوار آگهی منتشر کردیم تا اینکه مردی تماس گرفت و گفت که قصد خرید کالاها را دارد. او آدرس خانه‌اش را داد و خواست که کالاها را به آنجا ببریم و پولش را همانجا دریافت کنیم. ما هم کالاها را در ماشین بارگیری کردیم و راهی نشانی مورد نظر شدیم.
شاکیان ادامه دادند: محل مورد نظر خانه‌ای ویلایی بود. کالاها را به داخل خانه بردیم و خریدار از ما خواست مقابل در منتظر بمانیم تا پول را بیاورد. کمی منتظر ماندیم اما خبری از خریدار نشد. کم‌کم نگران شدیم و زنگ در را زدیم اما کسی جوابمان را نداد. بعد از آن به پرس‌وجو از همسایه‌ها پرداختیم و متوجه شدیم که خانه مورد نظر دارای 2در است که یکی در یک کوچه و دیگری در کوچه پشتی باز می‌شود. پس از آن متوجه شدیم که آن مرد بعد از اینکه کالاها را تحویل گرفته، دور از چشم ما آنها را از در پشتی بیرون برده و متواری شده است. با این شکایت تحقیقات در خصوص این پرونده آغاز شد. کارآگاهان با شناسایی صاحبخانه متوجه شدند که مرد کلاهبردار خانه او را به‌صورت ساعتی کرایه کرده و پس از اجرای نقشه‌اش و انتقال کالاهای خریداری‌شده به یک خودروی دیگر متواری شده است. این اطلاعات نشان می‌‌داد که مأموران با یک کلاهبردار کاملا حرفه‌ای روبه‌رو هستند و تحقیقات برای شناسایی وی ادامه یافت.
سرهنگ حسین ترکیان، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: کارآگاهان با انجام یک‌سری اقدامات علمی و تخصصی هویت اصلی متهم را شناسایی کردند و موفق شدند با شناسایی مخفیگاهش او را دستگیر کنند. در تحقیقات انجام‌شده معلوم شد که این مرد دارای ۱۱۰پرونده کلاهبرداری است؛ به‌گونه‌ای که به‌خاطر 6فقره از این پرونده‌ها در یکی از شعبات کیفری استان به تحمل 8سال حبس برای هرکدام از پرونده‌ها محکوم شده و در شعبه‌ای دیگر نیز ۶۷نفر شاکی دارد. وی افزود: متهم در بیشتر پرونده‌هایش اینگونه عمل می‌کرده که ابتدا با شناسایی فروشندگان کالا، به‌عنوان مشتری با آنها تماس می‌گرفته و خودش را خریدار جا می‌زده اما پس از تحویل‌گرفتن کالا بدون اینکه پولی پرداخت کند متواری می‌شده است. به گفته وی متأسفانه برخی افراد بدون هیچ‌گونه قانون و ضابطه‌ای منازل خود را به‌صورت ساعتی و یا روزانه اجاره می‌دهند که این امر علاوه بر ایجاد مشکلات اجتماعی باعث بهره‌برداری مجرمان و کلاهبرداران می‌شود. حال آنکه آنها هم به‌نوعی در وقوع جرایم در منازل‌شان شریک هستند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید