• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 27 فروردین 1399
کد مطلب : 98290
+
-

180عنوان کتاب در سامانه پژوهشیار و سایت شفافیت

ششمین گردهمایی سامانه پژوهشیار به‌صورت آنلاین با حضور 110نفر از نمایندگان حوزه‌های شهرداری تهران و کارشناسان پژوهشی کلیه مناطق تشکیل شد.
به گزارش همشهری، رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی در این گردهمایی با اشاره به اینکه شهرداری دانش شهر را باید مدیریت کند و هیچ پروژه نباید بدون مطالعات و پژوهش اجرا شود، گفت: پژوهش، نوآوری و یکپارچگی مطالعات شهری حائز اهمیت است و باید از موازی‌کاری در فعالیت‌های پژوهشی جلوگیری شود.
محمدحسین بوچانی‌ افزود: باید سعی کنیم موقعیتی را فراهم کنیم تا تمامی شهروندان بتوانند از پژوهش‌های مطالعاتی بهره ببرند و در جریان کار مطالعات شهرداری تهران قرار گیرند. بوچانی از دسترسی شهروندان به بیش از یک‌هزار و 600 عنوان پژوهش خبر داد و گفت: تا هفته آینده 180عنوان کتاب نیز در سامانه پژوهشیار ثبت و در سایت شفافیت شهرداری تهران جهت استفاده عموم قابل رؤیت می‌شود.
به‌گفته او، از 180کتاب یادشده 100عنوان مربوط به مرکز مطالعات و 80عنوان با حفظ حقوق مالکیت مربوط به سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران است. در ادامه این گردهمایی بهاره آروین محور سیاستگذاری در پژوهش شهرداری تهران را مدیریت یکپارچه شهری معرفی کرد و گفت: اتصال پژوهشیار به سامانه معاملات شهرداری تهران و اینکه شهرداری تهران پیشگام در حوزه انتشار باشد، از تأکیدات شورا‌ست. به گفته رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران این سامانه نیازمند حمایت بیشتر در جهت شفاف‌سازی‌ و حمایت از پژوهش است.
در ابتدای این نشست لیدا مقدم‌نژاد، مسئول و راهبر سامانه پژوهشیار گزارشی از وضعیت فعلی و قابلیت‌های سامانه و عملکرد حوزه‌های مختلف در 6‌ماه اخیر ارائه کرد.
به‌گفته او، هم‌اکنون 5هزار رکورد در سامانه پژوهشیار شامل دانش شهر، پروژه مطالعاتی و کتاب وجود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید