• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 27 فروردین 1399
کد مطلب : 98287
+
-

با مردم

با مردم

 بهداشت زیر صفر در مسکن مهر پاکدشت
در مسکن مهر امام رضای پاکدشت که بضاعت ساکنانش بسیار پایین است، امکانات بهداشتی زیر صفر است. تصفیه‌خانه فاضلاب برای این مسکن‌ها تعبیه نشده و در همه مجتمع‌ها یک چاه حفر کرده‌اند که آنها هم پر شده و خیلی از مردم فاضلاب‌شان را در خیابان رها کرده‌اند. از طرفی خانه بهداشت اینجا تعطیل است و تنها داروخانه این محدوده حتی محلول ضدعفونی‌کننده هم ندارد چه برسد به ماسک و دستکش. تاکنون سمپاشی هم در اینجا صورت نگرفته؛ درحالی‌که اغلب مردم این محدوده در تهران شاغلند و روزانه به تهران رفت‌وآمد دارند.
حسنی از پاکدشت

   عرضه سهام شستا در بورس یک بام و دوهواست
اگر واقعا تامین اجتماعی بودجه کافی ندارد که حقوق بازنشستگان را به موقع بپردازد یا افزایش قابل‌قبولی برای آن لحاظ کرده و یا طرح همسان‌سازی‌ را اجرا کند، عرضه سهام شستا به‌عنوان یک شرکت سودآور چه معنی دارد؟ آیا این یک بام و دوهوا نیست؟
برهانی از مشهد

   تکلیف عشایر برای ادامه سال تحصیلی چیست؟
مسئولان بفرمایند برای ادامه سال تحصیلی برای عشایر چه تدبیری اندیشیده‌اند. ما در مدارس عشایری برای تامین نور کلاس، هنوز فانوس روشن می‌کنیم و برخی بچه‌ها هم هرگز تلویزیون ندیده‌اند تا چه رسد به گوشی هوشمند و اینترنت.
معلم عشایری از یاسوج

   قیمت قرص کلروکین تا کجا قرار است صعود کند
قرص کلروکین سولفات که یکی از داروهای اصلی برای بیماران کرونایی است به طرز وحشتناکی در حال صعود است. در اوایل فروردین که پدرم به‌دلیل کرونا بستری بود، این قرص را ورقی 75هزارتومان خریدم و اکنون که برادرم به‌دلیل کرونا بستری شده با معرفی یک پزشک، قرص را ورقی 145هزارتومان خریدم. 4ورق قرص واجب و ضروری تقریبا 600هزارتومان. چرا همه جا مردم قربانی کاسبکارها شوند. پس مسئولان چرا نظارت و کنترل نمی‌کنند؟
دهقان از تهران

   تب‌سنج و دستگاه‌های دیگر به روستاها هم بیاید
در روستاها هم دستگاه تب‌سنج و اندازه‌گیری اکسیژن خون آماده کنند تا امکان شناسایی بیماران احتمالی مبتلا به کرونا فراهم شود. در روستای ترشاب، دانشجوی پرستاری و پرستار هم داریم، اما هیچ وسیله‌ای برای شناسایی احتمالی بیماران نیست.
محمودی از روستای ترشاب دورود لرستان

   آزمایش خون برای ازدواج را چرا ممنوع کرده‌اند؟
رفتیم آزمایش خون برای ازدواج، گفتند بخشنامه آمده، فعلا از هیچ زوجی آزمایش خون نگیرید، تکلیف آن دسته از زوج‌هایی که در این وانفسای گرانی می‌خواهند بدون مراسم سر زندگی‌شان بروند چیست؟
محمدحسین فرشیدی از رباط‌کریم

   حقوق‌بگیران نجومی، حقوق‌شان را ببخشند
در این ایام که به‌واسطه کرونا وضع اقتصادی از قبل هم بدتر شده است برخی مدیران نجومی بگیر، حقوق‌های نجومی‌شان را به نیازمندان ببخشند. مگر نه اینکه همه شهروند یک کشوریم.
بازگشا از تهران 

   افزایش حقوق شاغلین و بازنشستگان از شعار تا عمل
مسئولان بارها اعلام کرده‌اند که حقوق شاغلین و بازنشستگان بین 17‌تا 70درصد در سال1399 افزایش می‌یابد، اما در عمل فقط افزایش 15درصدی را تصویب و ابلاغ نمودند. این فاصله بزرگ شعار تا عمل چه می‌شود. آیا این‌گونه می‌خواهند مردم به آنها اعتماد کنند؟
فرهاد فهیمی جو از تهران

   کارمزد بانکی کم شود
بهتر است با توجه به شرایط کنونی بحران کرونایی و در راستای کمکی هرچند اندک که به همه شهروندان، در کارت به کارت بانکی می‌شود، حتی‌المقدور نرخ کارمزد کارت به کارت کاهش داده شود.
طاهری از زنجان

   بهداشت نان‌ها کمتر از بهداشت شیرینی نیست
همانطور که قنادان همیشه با دستکش‌های نایلونی شیرینی و کیک را به مشتریان عرضه می‌کنند جا دارد درصورت امکان اتحادیه نانوایان حداقل دراین شرایط کرونایی قانونی را وضع کنند تا نان‌ها را توسط یک نفر ثابت با رعایت اصول بهداشتی عرضه کنند، یا به همه مشتریان دستکش‌های نایلونی ارائه بدهند.
عسکرآبادی از تهران

   استخدام‌های بدون بیمه، مشمول مجازات سنگین شود
استخدام بدون پرداخت بیمه و مزایا ظلمی بزرگ و ‌جبران ناپذیر است که متأسفانه پس از سختگیری‌های سال‌های قبل اصلا کم نشده است. اگر مجازات سنگینی برای متخلفان اعمال شود و کسی هم نتواند در پنهان و آشکار چنین قانون شکنی انجام دهد، حقوق هیچ نیروی کاری ضایع نمی‌شود.
سلیمان بلغار از تهران 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید