• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 24 فروردین 1399
کد مطلب : 98023
+
-

آماده‌باش نیروهای امدادی

سازمان هواشناسی کشور در حالی از ورود سامانه جدید به کشور خبر می‌دهد که بسیاری از استان‌ها طی روزهای اخیر آسمان پربارشی را تجربه کردند و ۱۶ استان درگیر سیل و آب‌گرفتگی بودند. بر این اساس، سازمان هواشناسی از کاهش دما،‌ بارش شدید و احتمال طغیان رودخانه‌ها در استان‌های مختلف تا روز دوشنبه خبر داده و از مردم خواسته از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.
به گزارش گروه ایرانشهر، رئیس امداد و نجات سازمان هلال احمر با اشاره به آمادگی نیروهای امدادی و کمک‌رسانی برای مقابله با سیل و آب‌گرفتگی اظهار کرد: طی چند روز گذشته اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی و شمالی، سمنان، فارس، قم، قزوین، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان و یزد از حوادث جوی متاثر بودند. 
مرتضی سلیمی همچنین از امدادرسانی به ٢٩ شهر و روستا و یک محور کوهستانی خبر داد و گفت: تا ظهر دیروز به ١٠٥٢ نفر امدادرسانی و شرایط اسکان اضطراری برای 46 نفر فراهم شد. 5 دستگاه خودرو گرفتار در مسیر سیلاب هم رهاسازی و تخلیه آب از 69 واحد مسکونی با اقدام به‌موقع نیروهای امدادرسان سازمان هلال احمر انجام شد. 
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی هم با اشاره به این‌که بارش‌ها در کشور تا دوشنبه (۲۵ فروردین) ادامه دارد، گفت: با خروج سامانه جوی، که در حال حاضر بسیاری از استان‌های شمال شرق، شرق، جنوب، برخی مناطق جنوب، شرق و شمال غرب را با بارش باران، رگبار و رعد و برق همراه کرده است، در روز سه‌شنبه بیشتر مناطق کشور جوی آرام و افزایش نسبی دما را پیش رو خواهند داشت. 
صادق ضیائیان افزود: اما از روز چهارشنبه (۲۷ فروردین) با نفوذ سامانه بارشی فعالی از سمت جنوب کشور در استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان و به‌تدریج نیمه غربی کرمان رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید