• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 24 فروردین 1399
کد مطلب : 97965
+
-

افزایش فصل دهم قانون مدیریت


سازمان برنامه و بودجه کشور طی بخشنامه شماره 696488 مورخ 98/11/30 افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را برای دستگاه‌هایی که تاکنون به این افزایش اقدام نکرده‌اند، ابلاغ کرد.
در این بخشنامه آمده است: دستگاه‌هایی که به دلیل عدم وجود امتیازات مصوب نتوانستند برای کارکنان خود از افزایش مذکور استفاده نمایند  و این امر منجر به نابرابری و اختلاف در پرداخت‌های نیروی انسانی گردیده است، لذا با توجه به تاکید رئیس جمهور برای  رفع تبعیض و رعایت عدالت در پرداخت‌ها، می‌توانند از تاریخ 98/12/1 نسبت به افزایش تا 50درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری طبق مفاد مندرج در مصوبات مذکور برای کارکنان خود اقدام نمایند. نکاتی که در اجرای این بخشنامه باید در نظر قرار گیرد عبارتند از: 
1-اجرای این بخشنامه منوط به عدم ایجاد هرگونه بار مالی مازاد بر اعتبارات مصوب و تخصیص داده، است. 
2- کارکنان قرارداد انجام کار معین موضوع بند ب ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه، معادل 80 درصد حقوق و مزایای کارکنان پیمانی همتراز در دستگاه‌ها تعیین می‌شود. 
3- منابع مالی مورد نیاز با تاکید بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و درآمد‌های حاصل از فروش اموال و دارایی‌های مازاد تامین می‌شود. 
هر چند شرایط تعیین شده برای اجرای این بخشنامه در دستگاه‌های مختلف اجرایی به دلیل عدم وجود شرایط یکسان غیرعادلانه است لکن می‌توان آن را آغازی برای رفع تبیعض در دستگاه‌های اجرایی برشمرد. 
ایثارگران در تماس‌های مکرر وضعیت خود را در انطباق با این بخشنامه پرسیده‌اند که وضعیت گروه‌های مختلف به شرح زیر اعلام می‌گردد: 
الف: ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی مشمول این بخشنامه، همانند سایر کارکنان شاغل از این مزایا بهره‌مند می‌شوند. 
ب- ایثارگران مشمول قانون حالت اشتغال که همچنان رابطه استخدامی‌ آنان با دستگاه بوده و سنوات خدمتی آنان به پایان نرسیده است، همانند شاغل دستگاه از این مزایا برخوردار می‌شوند.  پ- ایثارگران مشمول قانون حالت اشتغال که حقوق و مزایای خود را از بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت می‌کنند همانند شاغلین دستگاه‌های اجرایی از این مزایا برخوردار بوده و بنیاد باید نسبت به تامین منابع و اجرای آن اقدام کند.  ت- ایثارگران مشمول قانون حالت اشتغال که سنوات خدمتی آنان تکمیل شده است و هم‌اکنون حقوق و مزایای خود را از صندوق‌های بازنشستگی دریافت می‌کنند برابر ماده (40) قانون جامع خدمات‌رسانی با آنان رفتار می‌شود. برابر این ماده حقوق بازنشستگی شهدا، جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال معادل آخرین حقوق و مزایای دریافتی تعیین و هر ساله متناسب با افزایش ضریب حقوق شاغلان اضافه می‌شود. بنابراین افزایش فصل دهم قانون  مدیریت به آنان تعلق می‌گیرد. 
 ث- سایر ایثارگران بازنشسته همانند سایر کارکنان بازنشسته دستگاه‌های باید توسط سازمان برنامه و بودجه تعیین تکلیف شوند. 
 فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری به موضوع حقوق و مزایا اشاره دارد و شامل مواد 64 الی 80 این قانون می‌باشد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید