• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 26 اسفند 1398
کد مطلب : 97427
+
-

غلبه بر اضطراب ناشی از اخبار کرونا

یادآوری
غلبه بر اضطراب ناشی از اخبار کرونا

ایده غفور- روانپزشک

همه ما این روزها مرتبا درباره ویروس کرونا که عامل یک بیماری تنفسی با قدرت انتقال بالاست، شنیده‌ایم. برای کاهش اضطراب و نگرانی در مورد ابتلا به بیماری کرونا چه توصیه‌هایی می‌شود؟
   به یاد داشته باشید اکنون در خیلی ازکشورها شرایط مشابه‌ وجود دارد و تعداد زیادی از آدم‌ها مثل شما، روال معمول زندگی خود را به‌دلیل مراقبت در برابر بیماری ندارند.
   وقت بیشتری را به خانه و خانواده اختصاص دهید. روال معمول زندگی را تا حد امکان حفظ کنید. اگر پدر یا مادر هستید، توجه بیشتری به کودکتان داشته باشید.
   رژیم غذایی سالم داشته باشید و از سیگار‌کشیدن و مصرف الکل اجتناب کنید.
   اگر این روزها در خانه می‌مانید، فعال ماندن خود را حفظ کنید: ورزش در منزل، مطالعه یا هرکار دیگری که به آن علاقه‌مند هستید.
   استراحت کنید و خواب شبانه کافی داشته باشید.
   با افرادی که به آنها نزدیک هستید و به شما احساس امنیت و راحتی می‌دهند، حرف بزنید. از تلفن، پیام‌های الکترونیک و تماس‌های صوتی و تصویری اینترنتی بهره ببرید.    
به نوع احساسات خود توجه داشته باشید. غم، ترس، گیجی، استرس و خشم همگی طبیعی هستند. به حس‌های خود فرصت شناسایی و ابراز بدهید. این کار می‌تواند از طریق نوشتن، حرف‌زدن، مراقبه یا فعالیت‌های مذهبی صورت بگیرد.
   قبل از نشر‌دادن هر خبر یا اطلاعاتی پیرامون بیماری، از درستی آن مطمئن باشید. هرکدام از ما باید مراقب انتقال اضطراب و احساسات بد به اطرافیانمان باشیم. اضطراب می‌تواند مسری باشد!
  از مصرف داروهای خواب‌آور یا آرام‌بخش بدون توصیه پزشک خودداری کنید.  درصورتی که نگرانی زیادی دارید یا دچار بی‌قراری، اختلال خواب، ضربان قلب سریع یا مشکل در تمرکز شده‌اید، از روانپزشک یا روانشناس کمک بگیرید.
   پیش‌تر در برابر بحران‌های زندگی‌تان از چه مهارت‌هایی کمک گرفته‌اید؟ از آن مهارت‌ها برای غلبه بر چالش‌های عاطفی بحران این روزها بهره ببرید.

این خبر را به اشتراک بگذارید