• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 26 اسفند 1398
کد مطلب : 97362
+
-

جهش کرونا در البرز

البرز
جهش کرونا در البرز

فتانه احدی -  کرج-خبرنگار

  با وجود همه هشدارها فعالیت دست‌فروشان و بازارهای شب عید در استان البرز ادامه دارد و مردم هم حضور پررنگی در این بازارها دارند. مبادی شهر کرج که هفته گذشته بسته شده بود،‌ بعد از چند روز باز شده است و حالا ورود و خروج به البرز به راحتی صورت می‌گیرد. البته مسئولان شهری از امکاناتی مانند خودروی آتش‌نشانی برای هشدار استفاده و مردم را به ماندن در خانه دعوت می‌کنند، اما گوش کسی بدهکار این هشدارها نیست.
 با توجه به این شرایط، رشد بیماری کرونا در البرز در یکی دو روز گذشته جهش 134 نفری داشته که آمار قابل توجهی است. تعداد بیماران کرونایی به حدی افزایش یافته است که در بیمارستان امام علی (ع) کرج تخت خالی وجود ندارد و بیماران در بخش اورژانس بستری شده‌اند. 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه دو تا سه هفته آینده شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این استان خواهیم بود به همشهری می‌گوید: اگر مردم رعایت نکنند، سرعت انتشار ویروس افزایش می‌یابد و قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد.
سید حسن اینانلو از افزایش 20 درصدی آمار مبتلایان در هر روز خبر می‌دهد و می‌افزاید: 500 فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند. در مجموع بخشی از مبتلایان به این ویروس که مشکل حاد تنفسی دارند، بستری می‌شوند و بیمارانی که حال عمومی مناسبی دارند روند درمان را در خانه ادامه می‌دهند.
روزانه به طور متوسط بین ۶۰ تا ۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های البرز بستری می‌شوند. در مجموع، 106 نفر بر اثر ابتلا به کرونا در البرز جان خود را از دست‌ داده‌اند که از این تعداد نتیجه آزمایش 44 نفر قطعی و 62 نفر مشکوک بوده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید