• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 26 اسفند 1398
کد مطلب : 97361
+
-

مدیریت نادرست و بحران کرونا

همدان
مدیریت نادرست و بحران کرونا

فاطمه کاظمی-  همدان-خبرنگار 

 کشور درگیر بحران کروناست و همه از کمبود ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده صحبت می‌کنند و برخی هم معتقدند زمان مناسبی برای انتقاد نیست و فقط باید همدلی ایجاد کرد. اما واقعیت این است که این بحران مانند بحران‌های دیگر درست مدیریت نشده و به همین دلیل حالا مشکلات زیادی ایجاد کرده است. 
نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نبود مدیریت متمرکز و محافظه‌کاری مسئولان را از دلایل به هم ریختگی مدیریت این بحران عنوان می‌کند.
امیر خجسته به همشهری می‌گوید: یکی از موضوعاتی که موجب شد کرونا در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر با سرعت بسیار بالاتری شیوع پیدا کند، نبود مدیریت متمرکز و تام‌الاختیار برای هماهنگی سریع همه دستگاه‌ها بود. همه بار مدیریتی به دوش وزیر بهداشت انداخته شد که قاعدتا در بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها قدرتی ندارد.
خجسته با بیان این‌که حفاظت از بخش‌هایی از کشور که تا امروز درگیر بیماری نشده یا اینکه شیوع بیماری در آنها کمتر است از اولویت‌هاست، تأکید می‌کند: باید عبور و مرور در این شهرها کنترل شود و علاوه بر قرنطینه شهرهایی که آمار کرونا در آنها بالاست با ایجاد منع رفت و آمد غیرضروری شیوع بیماری کنترل شود.
وی درباره وضعیت همدان در این زمینه توضیح می‌دهد: همدان از نقاط بحرانی کشور نیست و می‌توان با تمهیداتی از بحرانی شدن شرایط جلوگیری کرد، اما تا امروز همچنان شاهد حضور مسافران در استان هستیم.
خجسته ادامه می‌دهد: اگر از ابتدا چند هفته به صورت کاملا جدی با موضوع برخورد می‌کردیم، الان در مرحله کنترل بودیم و می‌توانستیم از ضررهای اقتصادی و جانی زیادی جلوگیری کنیم. اگر همین حالا هم موضوع جدی گرفته نشود، قطعا زمان ماندگاری این بیماری در کشور افزایش می‌یابد و ضربه مهلک‌تری به اقتصاد کشور و جان مردم خواهد زد.

این خبر را به اشتراک بگذارید