• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 24 اسفند 1398
کد مطلب : 97029
+
-

پرداخت الکترونیکی عوارض در تمام آزادراه‌های ایران اجرایی شد؟

وعده‌ای که ابتر ماند

وعده‌ای که ابتر ماند

وعده الکترونیکی‌شدن آزادراه‌ها پیش از این بارها و بارها داده شده بود اما در نهایت اسفند‌ماه سال گذشته نخستین باری بود که سامانه پرداخت عوارض آزادراه‌ها به‌صورت الکترونیک در ‌چهار آزادراه تهران- ساوه، ‌تهران-قم، ‌قزوین-زنجان و کرج-قزوین، عملیاتی شد. 
بهنام داوودی، مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور مرداد‌ماه امسال گفته بود: در ابتدا و در مرحله آزمایشی چهار آزادراه را مجهز به سیستم اخذ عوارض الکترونیکی کردیم و در مرحله دوم ضمن آسیب‌شناسی مرحله نخست، ۱۱ آزاد‌راه دیگر نیز به این سیستم مجهز می‌شوند و این اتفاق تا شهریور‌ماه امسال رخ می‌دهد. او همچنین تأکید کرده بود که پس از استقرار سیستم دریافت عوارض الکترونیکی، ایستگاه‌های دریافت عوارض برداشته خواهد شد و مقرر شده تا پایان امسال همه آزادراه‌های کشور به سیستم دریافت عوارض الکترونیکی مجهز شوند. پیگیری‌ها اما نشان می‌دهد که این وعده نه‌تنها تا پایان شهریور‌ماه بلکه تا پایان سال هم محقق نشده است و هم‌اکنون درگاه‌های دریافت عوارض آزادراه‌های الکترونیکی، تنها همان چهار آزادراه است که سال گذشته مجهز شده بودند.
در این مدت، قطعه یکم آزادراه تهران شمال هم راه‌اندازی شد؛ آزادراهی که از همان ابتدا قرار شد به محض اینکه زیر بار ترافیک رود، به تکنولوژی دریافت عوارض الکترونیکی مجهز باشد. با این اوصاف تنها 30درصد آزادراه‌های کشور هم‌اکنون عوارض خود را به‌صورت الکترونیکی دریافت می‌کنند. درحالی‌که چیزی به پایان سال 98نمانده است، به‌نظر می‌رسد این وعده هم از آن وعده‌هایی است که روی کاغذ باقی مانده و مسئولان به دادن خبرهای پیش از موعد و وعده‌های تکمیل و بهره‌برداری تا پایان سال درباره آن بسنده کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید