• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 24 اسفند 1398
کد مطلب : 97005
+
-

منهای فوتبال

  دو‌دلی فدراسیون کشتی در برگزاری اردوی تیم ملی
فدراسیون کشتی این روزها با معضل بزرگ برگزاری یا عدم برگزاری اردوی تیم ملی مواجه شده است. منتقدان برگزاری اردو اعتقاد دارند با تشکیل اردو، سلامتی ورزشکاران در معرض خطر قرار می‌گیرد و امکان سرایت بیماری کرونا در بین ملی‌پوشان وجود دارد. از طرفی موافقان برگزاری اردوی تیم ملی بلاتکلیفی و رها‌کردن ملی‌پوشان را اصلا جایز نمی‌دانند و معتقدند سلامتی ملی‌پوشان را مکانی خارج از اردو بیشتر از درون اردو بودن تهدید می‌کند.
محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره لزوم برگزاری اردوی تیم ملی کشتی فرنگی در شرایط حاضر گفت: «الان همه کشتی‌گیران در شهرهای خودشان رها شده‌اند و این امر نه‌تنها آنها را از شرایط بدنی خوب دور می‌کند، بلکه به صورت جدی در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار می‌دهد؛ کمااینکه وقتی با علی گرایی صحبت می‌کردم، اعلام کرد خطر ابتلا به ویروس در شیراز زیاد است. درست است همه مردم با این مشکل دست به گریبانند، اما اگر قرار است المپیک برگزار شود و امیدمان به افتخارآفرینی این ورزشکاران است، پس باید بیشتر از آنها مراقبت کنیم. این در حیطه اختیارات فدراسیون کشتی و وزارت ورزش است و هر تصمیمی که بگیرند، ما تابعیم. با روش‌های آسان می‌توانیم ورزشکاران المپیکی را در یکجا جمع و آنها را قرنطینه کنیم تا هم تمریناتشان را دنبال کنند و هم از آنها در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم. با کنترل رفت و آمد، غذا و دیگر موارد می‌توان خیلی راحت از ورزشکاران محافظت کرد تا مسیرشان را برای حضور در المپیک طی کنند.» اگر قرار است اردوی تیم ملی برگزار شود، باید در محیطی کاملا حفاظت‌شده باشد و اجازه ورود و خروج به کسی داده نشود. به‌عنوان مثال، مربیان نباید بعد از اتمام تمرینات راهی منازلشان شوند و مجددا فردا به اردو بیایند؛ چرا‌که این حرکت می‌تواند راه ورود ویروس را به محیط اردوی کشتی‌گیران باز کند. باید شرایط اردو شفاف برای سرمربیان تیم‌های ملی آزاد و فرنگی شرح داده شود تا ریسک کمتری برای اردوی ورزشکاران را شاهد باشیم. برگزاری اردو قطعا می‌تواند بسیاری از کشتی‌گیران را از خطر ابتلا به ویروس کرونا نجات دهد ولی باید قوانینی برای اردو تعیین شود تا شاهد بروز مشکلی جدی‌تر در بین اردونشینان نباشیم.

  تعویق تمام مسابقات شمشیربازی جهان به‌دلیل شیوع کرونا
فدراسیون جهانی شمشیربازی تمام رویدادهای خود را به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تا 5 هفته آینده به تعویق انداخت. مسابقات گزینشی المپیک توکیو، گرند پری‌ها و جام‌های جهانی شامل این رویدادها می‌شوند. مسابقات انتخابی المپیک آفریقا و آمریکا که قرار بود در ۱۵ آوریل به ترتیب در قاهره و سئول برگزار شود، انجام آنها طبق برنامه نخواهد بود. مسابقات گزینشی المپیک اروپا و آمریکا هم قرار بود ۱۸ آوریل برگزار شود که به حالت تعلیق درآمده است. 4 جام جهانی هم قرار بود از ۲۰ مارس برگزار شود که به تعویق افتاد و یکی از آنها جام جهانی بوداپست مجارستان بود.

  کشتی گزینشی المپیک در آسیا، شاید خرداد‌ماه
در جدیدترین نامه ارسالی اتحادیه جهانی کشتی اعلام شده است: انتخابی المپیک در قاره اروپا به میزبانی مجارستان تا ‌ماه می‌(اردیبهشت‌ماه سال‌۹۹) به تعویق می‌افتد. محل برگزاری تغییر نخواهد کرد. انتخابی المپیک در قاره‌های آفریقا- اقیانوسیه به میزبانی مراکش به‌ ماه می‌۲۰۲۰ (اردیبهشت‌ماه سال‌۹۹) موکول شده و همچنین میزبان تغییر نکرده است. انتخابی المپیک به صورت جهانی، به میزبانی بلغارستان به اوایل ‌ماه ژوئن (نیمه دوم خردادماه سال ۹۹) موکول می‌شود. ضمنا برگزاری انتخابی المپیک در قاره آسیا کماکان در دست بررسی است. برنامه فعلی برگزاری این رویداد در پایان ‌ماه می‌(دهه اول خردادماه) و به میزبانی کشوری است که به‌زودی در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

  محدودیت برای دوومیدانی‌کاران روسیه در المپیک
روسیه اعلام کرد این کشور فقط ۱۰‌دوومیدانی‌کار در بازی‌های المپیک توکیو خواهد داشت. آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ ‌ماه دسامبر روسیه را به‌دلیل دوپینگ سیستماتیک به‌مدت ۴ سال از حضور در رقابت‌های مهم بین‌المللی ازجمله المپیک و جام جهانی محروم کرده است. ورزشکاران روسی در بازی‌های توکیو باید با پرچم المپیک شرکت کنند. روسیه درخواست تجدید‌نظر به دادگاه بین‌المللی ورزش داده است.

  لغو المپیک‌۲۰۲۰  غیرقابل تصور است
«یوریکو کویکه»، فرماندار شهر توکیو گفت: «لغو بازی‌های المپیک‌2020 به میزبانی این شهر یک تصمیم غیرقابل تصور است، اما فراگیر‌شدن ویروس کرونا روی برگزاری این رویداد تأثیر خواهد گذاشت.» طی روزهای گذشته مسئولان برگزاری بازی‌های 2020 توکیو اظهارنظرهای مختلفی درباره میزبانی ژاپنی‌ها داشته‌اند. حتی سیکو هاشیموتو، وزیر المپیک ژاپن نیز به تعویق انداختن المپیک را غیرقابل‌تصور عنوان کرده بود. بیش از 126هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که نزدیک به 640مورد در کشور ژاپن بوده است و البته 16نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

  تور جهانی پینگ‌پنگ لغو شد
مسابقات پینگ‌پنگ تورجهانی لهستان که از روز چهارشنبه در این کشور آغاز شده بود، پس از برگزاری 2روز مسابقه تعطیل شد. این تصمیم در پی اعلام فدراسیون لهستان به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و تأیید فدراسیون جهانی انجام ‌و اعلام شد بازیکنان به کشورهای خود برگردند. در تصمیمی دیگر فدراسیون جهانی پینگ‌پنگ تا ۱۱ اردیبهشت کلیه مسابقات جهان ازجمله رقابت‌های انتخابی المپیک در آسیا را به حالت تعلیق در‌آورد. هیأت مدیره فدراسیون جهانی دوشنبه نیز جلسه اضطراری در این خصوص و تصمیم‌گیری نهایی برگزار می‌کند.

  تبریک برای کسب 2سهمیه المپیک 
وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کسب 2سهمیه بازی‌های المپیک‌2020 از سوی مشتزنان جوان و آینده‌دار ایران به‌خصوص کسب نخستین سهمیه المپیکی و تاریخی دانیال شه‌بخش، نماینده شایسته مردم استان سیستان و بلوچستان در بازی‌های المپیک را تبریک گفت. رقابت‌های بوکس گزینشی المپیک با حضور 151بوکسور از 35کشور جهان در اردن برگزار شد که 2مشتزن ایران دانیال شه‌بخش و سیدشاهین موسوی در پایان توانستند جواز حضور در المپیک توکیو را کسب کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید