• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 22 اسفند 1398
کد مطلب : 96982
+
-

منهای فوتبال


2 سهمیه؛ سهم بوکس ایران برای المپیک 
2 سهمیه سهم بوکسورهای ایران از مسابقات انتخاباتی المپیک قاره آسیا بود؛ شاهین موسوی و دانیال شه‌بخش بوکسورهایی هستند که در المپیک توکیو می‌توانند مبارزه کنند. در این مسابقات که در اردن برگزار شد، موسوی در وزن 75کیلوگرم به سهمیه رسید. او در جدول شانس مجدد، مقابل حریفی از مغولستان قرار گرفت. در راند اول برتر میدان بود و با رأی داوران به پیروزی رسید. در راند دوم درحالی‌که موسوی تهاجمی‌تر کار را دنبال می‌کرد، ابروی بوکسور مغول پاره شد. خونریزی او به حدی بود که در 30ثانیه مانده به پایان راند، داوری رأی به پایان مبارزه بدهد و موسوی را برنده اعلام کند. شه‌بخش هم در وزن 57کیلوگرم سهمیه گرفت. او حریفی از هنگ‌کنگ را شکست داد. ایران با 8بوکسور در این رقابت‌ها شرکت کرده بود. احسان روزبهانی، امید احمدی‌صفا، اشکان رضایی، سجاد کاظم‌زاده، توفان شریفی و ایمان رمضانپور حذف شدند و نتوانستند سهمیه بگیرند.

اسبقیان هم رئیس فدراسیون شد
محمدشروین اسبقیان هم توانست رئیس یک فدراسیون شود. مجمع انتخاباتی فدراسیون جانبازان و معلولان دیروز برگزار شد و اسبقیان از 35عضو حاضر، 22رأی گرفت. کر‌م‌الله علی‌مرادی رقیب اسبقیان بود که 13رأی آورد. اسبقیان دیروز درحالی ریاست 4ساله فدراسیون جانبازان و معلولان را به‌عهده گرفت که هنوز مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌هاست. آخرین‌باری که او برای ریاست یک فدراسیون رأی آورد 8سال قبل بود. اسبقیان که شهریور سال1391 رئیس فدراسیون قایقرانی شده بود، 8ماه بعد استعفا داد. بعد از این استعفا به پست قبلی‌اش، مدیرکلی اداره ورزش و جوانان در آذربایجان شرقی برگشت. 3سال بعد، از این سمت هم کنار رفت. سال1395 سرپرست فدراسیون ژیمناستیک شد و در کمال ناباوری در انتخابات این فدراسیون رأی نیاورد. پست بعدی اسبقیان مدیرکلی دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها بود. او اواخر امسال نامزد ریاست 2فدراسیون شد. در انتخابات ریاست فدراسیون دوومیدانی کنار کشید و در انتخابات فدراسیون جانبازان و معلولان به پیروزی رسید. یکی از انتقاداتی که به حضور اسبقیان در مجمع انتخابانی شده بود، این بود که چرا وزارت ورزش به مدیرانش اجازه می‌دهد نامزد ریاست فدراسیون‌ها شوند.

2کاراته‌کا کرونایی شدند
2کاراته‌کای پیشکسوت ایران به کرونا مبتلا شده‌اند. طبق خبری که ایسنا داده، مجید عبدالحسینی ملی‌پوش سابق کاراته که مدال طلای آسیا را دارد و سرمربی تیم ملی کاراته چین هم بوده، هم‌اکنون در بیمارستان کامکار قم بستری است. مهدی عموزاده که نخستین مدال طلای جهانی را برای ایران گرفته نیز به این ویروس مبتلا شده اما هم‌اکنون وضعیت جسمانی‌اش رو به بهبود است و از بیمارستان مرخص شده.

این خبر را به اشتراک بگذارید